جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

اصناف قزوین کرکره ها را در شب یلدا زودتر پایین بکشند

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۰۸:۲۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۵۷۸۹
اصناف قزوین کرکره ها را در شب یلدا زودتر پایین بکشند
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: برای کنترل بیماری در آستانه شب یلدا از اصناف و بازاریان درخواست می کنیم با کاهش فعالیت خود امروز و فردا کرکره ها را زودتر پایین بکشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در خصوص ضرورت توجه به پروتکل های بهداشتی در آستانه شب یلدا گفت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا از اصناف و بازاریان درخواست می کنیم برای پیشگیری از گسترش ویروس در این ایام، روزهای شنبه و یکشنبه فعالیت خود را کمتر کرده و کرکره ها را زودتر پایین بکشند.

شب یلدا پیچ خطرناک پیش روی کروناست

حبیبی اظهارداشت: در هفته های اخیر با اعمال محدودیت و ممنوعیت ها شاهد کاهش تعداد بستری و فوتی ها هستیم ولی شرایط ثابت نیست و اگر بی احتیاطی و سهل انگاری شود به وضعیتی بازخواهیم گشت که مدیریت آن بسیار سخت خواهد شد.

حبیبی+2

وی اضافه کرد: ضمن تشکر از همکاری مردم و کسبه و بازاریان در اجرای مصوبات ستاد کرونا انتظار داریم در این روزها نیز همکاری بیشتری داشته باشند و امروز شنبه و فردا یکشنبه نیز یاری گر ما باشند و کرکره های مغازه ها را زودتر پایین بکشند تا تردد شهروندان کمتر شده و شاهد حضور آنها در بازار و خیابانها نباشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: دورهمی در شب یلدا می تواند علاوه بر قرمز کردن وضعیت استان می تواند خستگی چند هفته تلاش و همدلی مردم و اصناف را در تن ها باقی گذاشته و موجب داغدار شدن خانواده های بیشتری شود. 

یک دورهمی/ یک عمر پشیمانی

حبیبی گفت: اگر خطر ویروس را جدی نگیریم و با سهل انگاری و حرکت احساسی و یا بی توجهی در شب یلدا در دورهمی خانوادگی شرکت کنیم بدون شک یک فرد آلوده می تواند جمع زیادی را به ویروس مبتلا کرده و یک عمر پشیمانی را موجب شود لذا تاکید جدی داریم این سنت ایرانی را امسال به صورت مجازی برگزار کرده و از حصور در میان بستگان خودداری کرده و به سلامت خود و دیگر شهروندان اهمیت بیشتری دهند.

وی اظهارداشت: تردد خودروها از امشب از ساعت 20 ممنوع است و تمام محدودیت های طرح جامع نیز همچنان برقرار است.

یلدا

حبیبی گفت: اگر با احتیاط عمل کرده و به هشدارها توجه شود به سلامت از وضعیت نارنجی هم عبور خواهیم کرد و اگر خدای ناکرده به رعایت نکات بهداشتی بی توجه باشیم در پیچ خطرناک شب یلدا چپ خواهیم کرد و بازگشت به شرایط قبل هزینه سنگین مالی و جانی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر دورهمی ها را کنار نگداریم بشدت آسیب می بینیم زیرا علایم هشدار دهنده در شب یلدا فراوان است و باید از دورهمی های فامیلی جدا پرهیز شود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: پیچ دوم برگزاری مسابقه تیم پرسپولیس در فینال جام باشگاههای آسیاست که دعا می کنیم نماینده کشورمان پیروز میدان باشد اما نگران جشن پیروزی در خیابانها هستیم و باید اعلام کنیم که بعد از پیروزی به خیابان آمدن جوانان بسیار خطرناک تر و آسیب رسان است.

حبیبی یادآورشد: درخواست می کنیم اگر این پیروزی رخ داد و خواستیم شادمانی کنیم حتما در فضای مجازی باشد و از تجمع و حضور در خیابان ها به جد خودداری شود.

وی اظهارداشت: استان قزوین در وضعیت نارنجی است و بجز مشاغل سطح یک و دو امکان فعالیت برای سایر اصناف نیست و از روسای کمیته ها انتظار داریم در این زمینه نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند.

نظر شما