امام جمعه قزوین:

اتکا به تحقیق و پژوهش می تواند کشور را به خودکفایی برساند

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۳:۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۶۶۷۳
اتکا به تحقیق و پژوهش می تواند کشور را به خودکفایی برساند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: اتکا به تحقیق و پژوهش و ایده های کاربردی می تواند کشور را به خودکفایی و بی نیازی از دیگران برساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جشنواره جهادگران علم و فنآوری روز یکشنبه با تجلیل از مخترعان، مبتکران و ایده پردازان برتر استان به پایان رسید.

آیت الله عبداکریم عابدینی در این مراسم که در پارک علم و فنآوری استان برگزار شد اظهارداشت: واژه تحقیق و پژوهش در واقع کلید دور شدن از مصرف گرایی و وابستگی است و اگر در این عرصه ضعیف عمل کنیم مصرف کننده پژوهش دیگران خواهیم شد.

وی بیان کرد: اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند« باید در همه زمینه ها قوی باشیم» را سرلوحه کارمان قرار دهیم می توانیم همانگونه که در صنایع دفاعی و نظامی، هسته ای، نانو و علم و دانش موفق شدیم در سایر بخش های مهم کشوربه موفقیت برسیم.

ایده6

عابدینی تصریح کرد: در نگاه دینی موضوع معنویت و روحیه جهادی می تواند جامعه ما را به ییشرفت و موفقیت برساند و امروز باید بپذیریم که فرمان جهاد فقط در میدان جنگ نیست و در عرصه های اقتصادی، علم و دانش، تحقیق و پژوهش هم اهمیت دارد و اگر این فرمان را جدی بگیریم می توانیم به دستاوردهای ارزشمندی برسیم.

وی اضافه کرد: دیدیم که شهید قاسم سلیمانی ها و فخری زاده ها با چه سرمایه ای جهان اسلامی را اعتلا بخشیدند و چون خالصانه کار کردند توانستند ماندگار شده و افتخار آفرین شوند. 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: در عرصه پژؤهش و تحقیق اگر رویکرد ما جهادی و خالصانه باشد بدون شک می تواند موفقیت های زیادی را برای کشور و جامعه علمی ما محقق کند.

ایده 11

در ادامه از صاحبان 10 ایده برتر شرکت کننده در جشنواره تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز