معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین:

طرح یاری گران سلامت زندگی در قزوین اجرا می شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۳:۲۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۰۷۲۵۵
طرح یاری گران سلامت زندگی در قزوین اجرا می شود
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در راستای کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر، طرح یاری گران سلامت زندگی با همکاری قهرمانان ورزشی در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی لطفی در کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد که روز دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: سمن ها و نهادهای مردم نهاد از ظرفیت های خوبی برای مشارکت در امور اجتماعی برخوردارند که بهره گیری از آنها می تواند نتایج خوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: سمن ها با حضور افراد داوطلب که انگیزه های خوبی در خدمت رسانی دارند می توانند در بسیاری از کارهای اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند و دستاوردهای ارزشمندی ایجاد کنند.

لطفی بیان کرد: برای پیشگیری در عرصه مبارزه با مواد مخدر لازم است آموزش گروههای مختلف بویژه افراد آسیب پذیر را جدی بگیریم و در این میان سمن ها می توانند نقش بیشتری ایفا کنند.

جلسه 4

فعالیت 72 سمن در استان قزوین

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: در استان 72 سمن فعال در این عرصه داریم که 7 سمن در بخش آسیب های اجتماعی، یک مورد در حوزه رفتاری و سه سمن هم در زمینه مواد مخدر فعالیت می کنند و مابقی در مسائل روستایی و حاشیه نشینی خدمت می کنند.

لطفی اظهارداشت: سه سازمان مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر کار می کنند که به صورت مداوم کارگاه ها و طرح هایی تعریف شده که از طریق وزارت فراخوان داده می شود و ما نیز سفارش کار می دهیم تا سمن ها به صورت ویژه لاین فعالیت ها را انجام دهند.

وی بیان کرد: طرح یاری گران سلامت زندگی از دیگر کارهای موثری است که در حال اجراست که در این طرح از ظرفیت قهرمانان ورزشی برای آموزش و اطلاع رسانی در کنار سمن ها در اماکن ورزشی،روستاها و مناطق مختلف استفاده می شود.

جلسه 7

لطفی اظهارداشت: در اجرای این طرح دو گروه از ورزشکاران شاخص و قهرمان استان به همراه سه سمن انتخاب شده اند که اگر شهرستانها هم وارد کار شوند مسیر روشنی خواهیم داشت و می توانیم به کاهش آسیب ها کمک کنیم.

وی گفت: سمن ها همواره نقش مهم و برجسته ای در امور اجتماعی دارند و می توانیم از ظرفیت این نهادهای مردمی در عملیات روانی، آموزش و پیشگیری بخوبی استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز