استاندار قزوین:

حفظ و توسعه باغستان قزوین با ایجاد انگیزه اقتصادی برای مالکان محقق می شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۶:۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۷۴۲۲
حفظ و توسعه باغستان قزوین با ایجاد انگیزه اقتصادی 
برای مالکان محقق می شود
استاندار قزوین گفت: صیانت از باغستان سنتی قزوین نیازمند توجه جدی به مطالبات مالکان و اقتصادی شدن این میراث ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای باغستان که در سالن جلسات دفتر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باغداران حافظ، نگهدارنده و مالک اصلی باغستان سنتی قزوین هستند و باید حفظ و حراست از باغستان سنتی را طوری انجام دهیم که به مطالبات مالکان و صاحبان باغستان هم توجه شود.

وی بیان کرد: تصمیم گیری یک طرفه بدون توجه به نیازهای مالکان اصلی نمی تواند ما را به نتیجه رسانده و اثربخش باشد.

جمالی‌پور اضافه کرد: انتقاد کارشناسان و فعالان میراث فرهنگی و طبیعی استان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا انتقاد آنها اصولی و دلسوزانه است و چون نسبت به حفظ میراث کهن و ارزشمند باغستان سنتی قزوین علاقمند هستند رویکرد آنها منطقی است.

وی با اشاره به نقش اقتصادی و زیست‌محیطی باغستان در حفظ و توسعه شهر قزوین یادآور شد: هزاران سال است که باغستان در کنار مردم شهر قزوین حیات دارد و در گذشته نقش زیادی در اقتصاد منطقه و مردم داشته و امروز هم باغستان یک مرکز زیست ‌محیطی مهم تلقی می شود و اگر آسیب ببیند، قزوین هم مانند تهران به یک شهر آلوده تبدیل می‌شود.

استاندار قزوین گفت: رمز حفظ و توسعه باغستان ایجاد انگیزه مالی و اقتصادی برای مالکان است و برای اینکه باغستان حفظ شود، لازم است برای مالکان آن انگیزه ایجاد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز