مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

هوای سرد و برف و کولاک در راه استان قزوین است

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۰:۳۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۸۱۵۹
هوای سرد و برف و کولاک در راه استان قزوین است
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: به دلیل سردشدن هوا و احتمال کولاک و یخبندان در جاده ها از رانندگان انتظار داریم از سفرهای غیر ضروری به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی در خصوص تغییرات جوی و سردشدن هوا در استان و پیشگیری از برخی حوادث اظهارداشت: با توجه به  اخطاریه سطح نارنجی صادر شده از سوی اداره کل هواشنا سی استان، با ورود یک سامانه هوای سرد و فعال به استان، از بعدازظهر امروز چهارشنبه 3 دی ماه تا اواخر وقت جمعه 5 دیماه، در مناطق مختلف استان شاهد بارش برف، مه گرفتگی و در جاده ها با لغزندگی معابر و کولاک در گردنه ها و ارتفاعات مواجه خواهیم بود.

مهدیخانی تصریح کرد: برودت هوای ناشی از فعالیت این سامانه تا حدی است که دمای هوا در روزهای جمعه و شنبه در برخیمناطق به کمتر از 10 درجه زیر صفر خواهد رسید که از دستگاههای امدادی و خدماتی انتظار داریم در آمادگی باشند و تمهیدات لازم را برای جلوگیری و مقابله با سوانح و حوادث احتمالی اتخاذ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: از شهروندان انتظار داریم حتی الامکان از خروج از منزل و تردد در مسیرها بویژه نواحی کوهستانی و صعب العبور خودداری کنند.

وی بیان کرد: همچنین از رانندگان درخواست می شود در صورت سفر به مناطق کوهستانی و صعب العبور حتما زنجیر چرخ، لباس گرم، ذخیره غذایی خشک و آب آشامیدنی به همراه داشته باشند.

مهدیخانی از دامداران و روستاییان هم خواست نسبت به ذخیره سوخت کافی اقدام کرده و در مناطق سردسیر هم شهروندان و ساکنان نسبت به عایق کاری کنتور های آب و درزگیری درب و پنجره ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین همچنین به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و مسمویت ناشی از گاز به شهروندان توصیه کرد نسبت به بررسی سالم بودن بخاری، اتصالات، لوله ها و دودکش ها اقدام کنند تا شاهد مرگ های خاموش ناشی از گاز گرفتگی نباشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز