رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

فعالیت معادن قزوین بر اساس سند آمایش و نقشه راه باشد

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۰:۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۸۸۵۴
فعالیت معادن قزوین بر اساس سند آمایش و نقشه راه باشد
رئیس مجمع نمایدگان استان قزوین گفت: برای پیشگیری از مشکلات و تسریع در توسعه استان باید معادن استان سند آمایش و نقشه راه داشته باشد و سرمایه گذاران در مسیر نیازهای استان هدایت شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در دوازدهمین جلسه شورای معادن استان قزوین که روز پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار شد، اظهارداشت: از رویکرد استاندار و مدیران استان در زمینه توسعه صنعتی و معدنی در منطقه تشکر می کنیم و امیدواریم با نگاه کارشناسی بتوانیم به حل مشکلات این بخش کمک کنیم.

سیاهکلی بیان کرد: در استان باید صنعت و معدن سند آمایش داشته باشد و سازمان صمت نیازها، ظرفیت ها، موارد اشباع شده را شناسایی کرده و به سرمایه گذاران اعلام کند در چه بخش هایی وارد مشارکت شوند.

image_2020_12_23-23_5_37_249_WJQ

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از شورای عالی معادن کشور که به مصوبات استانها اهمیت نمی دهند انتقاد داریم زیرا آنها بیشتر از مدیران استانی در جریان مشکلات و چالش ها نیستند و قرار نیست هر تصمیمی در مرکز گرفته شد مورد قبول ما باشد.

وی گفت: در استان قزوین، نمایندگان، استاندار و مدیران و نیز تشکل های مردمی به مسائل زیست محیطی حساس هستند و آلودگی کارخانه سیمان و معادن در آبیک در فضای مجازی و رسانه ها مورد توجه قرار دارد و ما باید به مردم پاسخگو باشیم و شبهات را برطرف کنیم.

image_2020_12_23-23_5_28_116_gnb

سیاهکلی اضافه کرد: شمال آبیک ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری و توسعه فضای سبز دارد و شایسته نیست با توسعه فعالیت های معدنی در این منطقه همچنان سلامت مردم را به مخاطره بیندازیم لذا انتظار داریم مصوبات شورای معادن استان در ممنوع شدن هر گونه طرح توسعه معدنی و صدور مجوزهای جدید اجرا شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآورشد: توسعه صنعتی و معدنی در استان اگر بر اساس نقشه راه و آمایش سرزمین باشد می توان برنامه ریزی مدونی برای توسعه این بخش انجام داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز