رئیس سازمان صمت استان قزوین:

ایجاد صنایع معدنی در استان قزوین مورد حمایت قرار می گیرد

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۰:۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۸۸۶۰
ایجاد صنایع معدنی در استان قزوین مورد حمایت قرار می گیرد
رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: با حمایت از ایجاد صنایع معدنی و رفع چالش های این بخش می توانیم از فرصت ارزشمند معادن برای رونق اقتصادی و اشتغال استان بخوبی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دوازدهمین جلسه شورای معادن استان صبح پنجشنبه با حضور جمالی پور استاندار قزوین، سیاهکلی نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، قبادی معاون امور اقتصادی استاندار، فرخ زاد معاون امور عمرانی استاندار ، افضلی رئیس سازمان صمت قزوین، یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان،احمد پور فرماندار آبیک و مدیران دستگاههای اجرایی عضو شورای معادن استان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

عزیز الله افضلی در این جلسه گفت: با دعوت از سرمایه گذاران در حوزه پلی متال ها به دنبال خلق فرصتی به منظور استفاده از پتانسیل ها و ذخائر موجود در استان از جمله معادن سرب و روی هستیم.

وی بیان کرد: در سال جهش تولید با تقویت صنایع معدنی در استان قزوین می توانیم در توسعه اشتغال و شکوفایی منطقه گام های اساسی برداریم.

image_2020_12_23-23_4_33_200_Sdz

دبیر شورای معادن استان قزوین گفت: باید معادن را یک فرصت بدانیم و از آن برای رونق اقتصادی استان بخوبی استفاده کنیم و برنامه ریزی ما به گونه ای باشد که همه مردم بویژه ساکنان محدوده معادن از منافع آن برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: باید در حوزه معادن استان دنبال مدل هایی باشیم که توسعه اقتصادی، اشتغال و بهروری را افزایش داده و به رونق تولید هم کمک کند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین یادآورشد: شاید در برخی مواقع هم ضعیف عمل کرده و نقاط منفی هم در کار دیده شود اما این ایرادها نباید همه شمول شده و برای چند مورد از ضعفها همه نقاط قوت را نادیده بگیریم.

افضلی اظهارداشت: معدن کاران به جلسات شورای معادن امیدوارند تا مشکلاتشان حل شود و ما باید نگاه فراگیر داشته باشیم و بتوانیم چالش های این صنعت را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: با تصمیم گیری واحد باید بتوانیم چالش ها را برطرف کنیم و نمی توان به معادنی که در مرز استان و در محدوده شهرستان آبیک قرار دارند کاری نداشته باشیم و سخت گیری فقط در استان باشد.

در این جلسه گزارش جامعی از میزان تاثیرات زیست محیطی و درصد آلایندگی معادن  استان و نیروگاه شهید رجایی و کارخانه سیمان در شهرستان آبیک توسط اداره کل محیط زیست ارائه شد.

در این جلسه موضوع تعیین و تکلیف محدوده های معدنی شهرستان آبیک موسوم به پیغمبرکوه و درخواست شرکت کاسپین بتن سپند الوند معدن سنگ لاشه آبیک بالا، درخواست تمدید پروانه اکتشاف و بخشودگی تبصره 3 ماده 6 به دلایل موارد خارج از اختیار صاحب معدن، سلب صلاحیت معدن خاک صنعتی الکسر و فلدسپات ینگی کهریز، بررسی درخواست تعطیلی موقت معادن از قبیل: خاک صنعتی تراتون، مخلوط کوهی حصار آبدره، مخلوط معمولی خررود آسیان، مس قوشچی، مس نجف آباد و مخلوط کوهی شرق آشنستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز