سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

ظرفیت کمپ ها در قزوین افزایش یابد

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۱:۳۸:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۸۹۱۵
ظرفیت کمپ ها در قزوین افزایش یابد
سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: ظرفیت کمپ ها پاسخ گوی تعداد معتادان نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فولیان با تاکید بر اینکه در موضوع استفاده از مواد مخدر باید پیشگیری راهبرد اصلی باشد، اظهار کرد: پیشگیری به عنوان راهبرد اصلی در کنار مقابله و درمان زنجیره متصل آسیب اعتیاد هستند لذا همه این موضوعات باید به موازات یکدیگر مورد توجه قرار بگیرد. 

وی افزود: اگر هر یک از زنجیره های مراحل مبارزه با مواد مخدر به نحو جدی و مطابق با استاندار های موجود  پیاده سازی شود  موفقیت های خوبی در این عرصه کسب خواهد شد. 

فولیان با اشاره به تخصیص بودجه های مناسب در حوزه پژوهش در حوزه  راهکارهای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر گفت: ضرورت دارد یک کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام شود در این راستا دادستانی استان آماده  همکاری در خصوص انجام مطالعات و کار بین بخشی و پژوهشی است. 

وی یادآور شد: چرا علی رغم این همه بودجه که در حوزه مبارزه با مواد مخدر هزینه می شود در زمینه پیشگیری و مقابله مواد مخدر در استان موفقیت های مورد نظر حاصل نشده است و  همچنان شاهد افزایش آسیب ها در این حوزه هستیم.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با تاکید بر اینکه آثار اعتیار در جامعه آنگونه که شایسته است کاهش پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: برخی از آمارها جای مطالعه و تحقیق بیشتر دارد و علی رغم اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و انصافا حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در  متلاشی کردن باند های قاچاق و کشف محموله های قاچاق اقدامات بسیار خوب ، مفید و اثر بخشی داشته اند اما همچنان شاهد برخی از مشکلات هستیم به نظر می رسد اگر همه مدیران به صورت جدی پای کار باشند نتایج بسیار بهتری در بحث مبارزه  با مواد مخدر کسب خواهد شد. 

این مقام قضایی تاکید کرد: شاهد کشفیات بسیار خوبی هستیم اما نیاز است مبادی اصلی ورود مواد مخدر شناسایی شود و در این راستا  از ظرفیت مردم و بسیج در شناسایی خرده  فروشان استفاده شود.

وی افزود: متاسفانه بر اساس اطلاعات موثق تعداد معدودی  از اصناف خاص اقدام به فروش انواع مواد مخدر می کنند که نیاز است اتحادیه های صنفی نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند و با این تعداد افراد معدود که وجه اصناف شریف را نیز خدشه دار می کنند به طور جدی و مقتدرانه برخورد کنند.

وی افزود: همه انتظار دارند که معتادان متهاجر دستگیر شوند اما نیاز است که در استان ظرفیت کمپ ها افزایش پیدا کند و چرا که محل نگهداری و کمپ ها متناسب با آمار معتادان نیست.

وی با بیان اینکه  در جلسه ستاد پیشگری باید مباحث مهم و کلیدی مورد بحث کارشناسی و سیاست گذاری قرار بگیرد گفت : نباید در جلسات صرفا مباحث دستگیری و مبارزه مطرح شود بلکه نکته مهم این است که معتادان بعد از ترخیص از کمپ ها چه سرنوشتی پیدا می کنند و وضعیت اشتغال و سایر مسایل این افراد چه می شود لذا ضرورت دارد  دستگاه های مختلف ماموریت های 12گانه خود را در مراقبت از معتادان بعد از ترک  به درستی انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز