اعضای شورای استان قزوین:

نمایندگان مجلس شوراها را بازوی اجرایی خود بدانند

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۵:۳۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۹۰۶۵
نمایندگان مجلس شوراها را بازوی اجرایی خود بدانند
اعضای شورای استان قزوین گفتند: شوراها به عنوان منتخبان محلی مردم بازوی توانای اجرایی نمایندگان مجلس در خدمت رسانی بهتر و تامین نیازهای شهروندان محسوب شوند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین به همراه رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه  با حضور در جلسه شورای استان قزوین در خصوص مشکلات و پیشنهادات اعضا برای ارتقای جایگاه شورا گفتگو کردند.

دلوی نماینده شورای شهر آبیک در این جلسه اظهارداشت:  مهمترین مشکل این شهر آلودگی هوا و نبود آب شرب سالم و گواراست که باید برای تسریع در انتقال آب از سد طالقان اقدام شود.

حسنی از شورای محمدیه هم گفت: حذف کمیسیون ماده ۱۰۰ می تواند چالش شهرهای کوچک را بیشتر کند لذا بهتر است اصلاح آن در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: پیگیری شهرستان شدن محمدیه و کمک به ساخت جاده دسترسی و تامین زیرساخت ها در ناحیه شهری مهرگان از دیگر مطالبات مردم است.

image_2020_12_24-16_32_35_810_p8b

حیدری از شورای بویین زهرا بویین زهرا گفت: دریافت هزینه سنگین از دهیاری ها برای روکش اسفالت در توان مناطق دورافتاده نیست و نیازمند کمک دولت هستیم.

وی در خصوص نبود امکانات ورزشی در روستاها و توجه بیشتر به اشتغال و عمران روستایی مطالبی بیان کرد و خواستار نوسازی و تکمیل سالنها و خانه های ورزشی و توسعه مراکز درمانی در مناطق شد. 

علی نوری از شورای تاکستان هم تصریح کرد: اختیار قانون ارزش افزوده به وزارت کشور داده شده و هر دوره اختیارات شوراها کمتر می شود و این کاهش اختیارات نگران کننده است.

وی افزود: شوراها بال همراه نمایندگان هستند و ما در مقابل مجلس نیستیم و به توجهی به این ظرفیت و وضع قوانین در راستای تضعیف و خلع سلاح شوراها منطقی نیست.

image_2020_12_24-16_32_35_672_L0Y

نوری تصریح کرد: البته ماده ۱۰۰ ایراداتی دارد و از یک نگاه شاید فروش شهر تلقی شود اما با اصلاح آن و پیشگیری از تخلف می توان از این ماده برای تامین درآمد شهرداریها استفاده کرد. 

وی بیان کرد: راه اندازی سایت موزه در تپه تاریخی نرجه ضروری است و در شرایطی که شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر برای الحاق به شهرها با چالش مواجهند امیدواریم در این زمینه تصمیم عادلانه اتخاذ شود.

 

نظر شما