مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

کاهش آسیب های اجتماعی کودکان نیازمند حمایت حقوقی است

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۰:۳۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۹۶۲۳
کاهش آسیب های اجتماعی کودکان نیازمند حمایت حقوقی است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان باید حمایت های حقوقی از اطفال جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صدیقه ربیعی صبح شنبه در جلسه حمایت از کودکان و نوجوانان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم حقوق کودک را واکاوی کنیم می بینیم که  ریشه در اسلام دارد ودر احادیث و روایات و احکام دینی به آن اهمیت داده شده است. 

ربیعی افزود: کودکان باید به عنوان عضو جامعه حق زندگی داشته باشند و زمینه رشد متوازن برای همه آنها مهیا شود. 

وی بیان کرد: گاهی تخلف آگاهانه و گاهی نا آگاهانه است لذا باید زمینه ارتقای بینش والدین و کودکان مهیا شود تا آسیبها کاهش یابد.

ربیعی تصریح کرد: کودکان باید از آسیبها در امان باشند و دراین زمینه نیازمند حمایت های حقوقی هستند.

image_2020_12_26-11_14_18_381_roJ

وی افزود: قانون حمایت از اطفال و کودکان در مقایسه تطبیقی با قانون گذشته بسیار جامع تر شده اما ایراد هم دارد که باید اصلاح شود.

مدیرکل امور بانوان و خاتواده استانداری یادآور شد: در  الحاق به کنوانسیون حقوق کودک یک سند ملی تدوین شده و وظایف دستگاه ها دیده شده تا از حقوق کودکان صیانت شود. 

وی گفت: گاهی با موضوعاتی در فضای مجازی در خصوص کودک آزاری یا کودک کار مواجه می شویم که خدشه وارد شدن به حقوق کودک است اما رویکرد ما افزایش بینش خانواده ها و پیشگیری از آسیب هاست. 

ربیعی افزود: همه افرادی که با کودکان سرو کار دارند باید با حقوق کودک آشنا شوند و برای موفقیت در برنامه ها به تعامل و همکاری بیشتر دادگستری، استانداری، دانشگاه پزشکی، بهزیستی، آموزش و پرورش ،ناجا، امور زندانها، رسانه ها و صدا و سیما نیازمندیم تا جدی تر وارد مشارکت شوند.

وی اظهار داشت: البته تعداد سمن های مرتبط با کودک در استان محدود است که باید زمینه صدور مجوز یا هدایت سمن ها برای کنش گری در حوزه کودک مهیا شود.‌

image_2020_12_26-11_13_54_956_nep

ربیعی افزود: این قانون شاید نواقص داشته باشد اما باید برای اجرای آن اقدام کنیم و حفط و ارتقای سلامت کودکان را در استان جدی بگیریم و بستری مهیا کنیم تا سلامت کودکان حفط شده و ارتقا یابد.

وی گفت: توجه به آموزش و مهارت ها و دادن خدمات آموزشی از دیگر اولویتهاست ‌و باید  بستری مهیا شود تاحمایت روانی واجتماعی از کودکان بخوبی صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز