وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

دو هزار طرح گردشگری در کشور در حال اجراست

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۳:۳۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۱۱۲۸
دو هزار طرح گردشگری در کشور در حال اجراست
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از 2 هزار پروژه نیمه تمام گردشگری در سراسر کشور با 137 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی اضغر مونسان در سفر دو روزه به قزوین، در جمع خبرنگاران استان اظهارداشت: قبل از انتشار ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد جهان و ایران در حوزه گردشگری هم وضعیت خوبی داشتیم اما امروز این صنعت نیز دچار چالش شده است.

مونسان تصریح کرد: در سالهای گذشته تعداد گردشگران بازدید کننده از بناهای تاریخی کشور از 4 میلیون و 500 هزار نفر هم عبور کرده بود که امیدواریم با عادی شدن شرایط دوباره شاهد رونق این صنعت در کشور باشیم.

وی با اشاره به نگاه خوب حمایتی دولت به توسعه گردشگری اظهارداشت: در 7 سال گذشته و در دولت های یازدهم و دوازدهم بیش از 220 هزار میلیارد تومان در اجرای طرح های گردشگری سرمایه گذاری شده است.

مونسان

اجرای 2 هزار طرح گردشگری در کشور

مونسان در ادامه گفت: در حال حاضر تعداد ۲ هزار طرح گردشگری در کشور در حال اجراست که بیش از  ۱۳۷ هزار میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شده است.

وزیر میراث فرنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآورشد: با تلاش مجموعه همکاران ما تعداد ۳۲۰ پروژه میراث  فرهنگی با اعتبار دولتی و مشارکت بخش خصوصی احیا شده و بزودی توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی گفت: با تصویب طرح جامع گردشگری کشور در دولت، محورهای گردشگری در غرب و جنوب کشور برای توزیع متوازن و عادلانه سفر ها مورد توجه قرار گرفته و در بخش صنایع دستی هم شاهد کارهای خوبی هستیم.

هنر

مونسان بیان کرد: صنایع دستی ظرفیت بسیار ارزشمندی است که تا صادرات 600 میلیون دلاری آن دست یافته ایم اما قادریم در چشم انداز طرح بر صادرات یک میلیارد دلاری صنایع دستی برنامه ریزی کنیم.

بازدید از پروژه توسعه طرح امامزاده حسین (ع) قزوین و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، نشست با فعالان گردشگری و صنایع دستی و رونمایی از یک طرح میراث فرهنگی از دیگر برنامه های سفر وزیر میراث فرهنگی به استان قزوین است.

نظر شما