معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

آتش کرونا با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مهار می شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۵:۵۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۱۲۸۳
آتش کرونا با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مهار می شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: آتش ویروس کرونا با رعایت کامل و مستمر پروتکل های بهداشتی از سوی مردم مهار شدنی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلال رحمانی در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر دوشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد با ارائه آماری از وضعیت بیماری کرونا در استان اظهارداشت: در بیست و چهار ساعت گذشته با بستری شدن 29 بیمار جدید دیگر، تعداد مبتلایان بستری شده در بیمارستان های استان به 221 نفر رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه در بیست و چهار ساعت گذشته هیچ مورد فوتی از کرونا در قزوین ثبت نشده است.

رحمانی بیان کرد: تعداد موارد قطعی ابتلا به بیماری در استان به 94 نفر رسیده  و بیماران بدحال نیز 20 نفر ثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد:دربیست و چهار ساعت گذشته 37 نفر نیز از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

11

وی گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون 16 هزار و 95  نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند و تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان قزوین یک هزار و 215 نفر بوده است.

رحمانی اضافه کرد: با شروع طرح شهید سلیمانی که از اول آذر ماه آغاز شده در یک ماه حدود 10 درصد و در سه ماه توانسته ایم 50 درصد از میزان بیماری و فوتی ها کاهش یابیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: با همتی که صورت گرفت و همکاری ارزشمند شهروندان و کسبه و بازاریان، و اجرای طرح شهید سلیمانی که با کمک هلال احمر، سپاه، بسیج، تشکل های مردمی، عملیاتی شد توانستیم روند بیماری را کنترل کنیم و به سمت مسیر نزولی برویم.

وی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در بخش بستری تا 60 درصد کاهش یافته و فوتی ها از روزی 12 نفر به دو تا سه نفر رسیده که این وضعیت قابل توجه است.

آتش کرونا با رعایت بهداشتی مهار می شود

رحمانی اضافه کرد: اگر در هر شرایطی شهروندان ویروس کرونا را جدی نگیرند و احساس خطر نکنند آتش ویروس کرونا شعله ور تر می شود اما اگر همچنان پروتکل ها رعایت شود و با زدن ماسک و دوری از دورهمی های خانوادگی به فاصله گذاری اجتماعی توجه شود شاهد مهار آتش کرونا خواهیم بود.

جلسه

وی بیان کرد: در فصل سرما نگران سرعت بیشتر انتشار ویروس کرونا هستیم و اگر مراقبت های بهداشتی بیشتر نشود نگران پیک بعدی ویروس در فصل سرما خواهیم بود.

رحمانی اظهارداشت: رهگیری بیماران کرونایی در اولویت قرار دارد و اگر تست بیماری، مثبت شد حداقل 10 نفر از اعضای خانواده و اطرافیان رهگیری شوند تا قبل از آلودگی مورد مراقبت و کنترل قرار گیرند تا بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز