با حضور وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

تله سی یژ قزوین بازگشایی شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۵:۵۰:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۱۹۲۰
تله سی یژ قزوین بازگشایی شد
با حضور وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تله سی یژ قزوین مجددا بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ تله سی یژ قزوین در مراسمی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع و دستی، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، فرخزاد معاون عمرانی استاندار، پس از چهار سال تعطیلی بازگشایی شد.

تله‌سی‌یژ قزوین در ۱۵ کیلومتری جاده قزوین به رازمیان، ضلع شمال غربی راهدارخانه زرشک بهرام آباد در منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک واقع شده ‌است. 

هادی طاهرخانی رئیس سازمان همیاری های شهرداری های استان در این باره اظهارداشت: بهره‌برداری اولیه از مجموعه تله ‌سی‌یژ در سال ۹۳ کلید خورد که به دلیل اشکالات فنی متوقف ماند و پس از تلاش و پیگیری های مجموعه سازمان همیاری شهرداریهای استان قزوین ، اقدامات لازم به منظور راه اندازی، رفع نواقص و تهیه تجهیزات و دستگاه‌های تله‌ سی‌یژ و دریافت مجوز استاندارد توسط این سازمان صورت گرفت.

وی اضافه کرد: موقعیت مکانی، قابلیت ها و جاذبه های  گردشگری تله‌سی‌یژ قزوین، می تواند این مجموعه منحصر به فرد را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری برای مردم مناطق دیگر استانها نیز مورد توجه قرار داده و به اشتغال و اقتصاد استان کمک کند.

طاهرخانی یادآورشد: با تکمیل فازهای اجرایی این مجموعه زیبای گردشگری می توان امیدوار بود در راستای تبدیل شدن قزوین به مقصد گردشگری گامهای موثری برداشته شود.

وی گفت: با توجه به اینکه منطقه کامان و زرشک، ظرفیت‌های قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد، فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در این منطقه فراهم شده که این کار می تواند به ایجاد اشتغال پایدار هم کمک کند.

طاهرخانی اظهارداشت: توسعه خانه های اسکیمویی در ایستگاه مقصد تله سی یژ برای رفاه حال کوهنوردان، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، بیگ جامپ، سکوی دید باز، احداث پارک تاریک در ایستگاه مقصد، کشت گیاهان دارویی از جمله پروژه های در دست اقدام و سرمایه گذاری این مجموعه است.

این تله سی یژ دارای یک هزار و ۴۵۰ متر طول است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز