فرمانده انتظامی استان خبر داد:

سارق ارزهای دیجیتال در دام پلیس قزوین

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۹:۳۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۳۵۲۴
سارق ارزهای دیجیتال در دام پلیس قزوین
فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری مجرم سایبری که با سوء استفاده از اعتماد شاکی اقدام به سرقت ارزدیجیتال به ارزش 2 میلیارد و400 میلیون ریال کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سردار علی ابراهیمی در این باره اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی برسرقت ارز دیجیتال از وی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت در شبکه اجتماعی تلگرام باشخصی که ادعا می‌کرد در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، آشنا شده و پس از  مدتی ایمیل شخصی و رمز عبور خود را در اختیار وی قرار دادم ولی پس از گذشت چند روز دسترسی ام به ارزهای دیجیتالی که درحساب داشتم قطع شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت : ماموران پس از بررسی مستندات موجود در پرونده و اقدامات فنی پلیسی، متهم را در یکی از استان های همجوار شناسایی کردند.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی تیمی زبده از کارشناسان پلیس فتا استان جهت دستگیری مجرم به محل  اعزام شدند، تصریح کرد: ماموران موفق شدند در یک اقدام غافلگیرانه متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس فتا قزوین منتقل کنند.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: متهم در ابتدا منکر انجام عمل مجرمانه اش بود که با مشاهده مستندات پلیس چاره‌ای جزاعتراف و پذیرش جرم نداشت و اقدام سریع و به موقع پلیس فتا استان باعث شدمجرم فرصت نقدکردن ارزهای دیجیتال سرقتی را نداشته و درنهایت ارزهای مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد

سردار ابراهیمی با بیان اینکه ارزش ارزهای دیجیتال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 2 میلیارد و 400 میلیون ریال براورد شده است خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان درفضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب‌های مختلف خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.

 

نظر شما