رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

تعداد بستری و فوتی های ناشی از کرونا در استان قزوین رو به کاهش است

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۲:۵۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۳۷۵۳
تعداد بستری و فوتی های ناشی از کرونا در استان قزوین رو به کاهش است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا و تعداد بستری و فوتی ها در استان قزوین روبه کاهش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در پنجاه و سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین که روز شنبه با حضور دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور و استاندار در محل استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در چند ماه گذشته با همکاری همه دستگاههای اجرایی و حمایت استاندار محترم توانسته ایم با همه مشکلات نسبت به کنترل بیماری و حرکت به سمت کاهشی شدن روند آن حرکت کنیم.

وی بیان کرد: ویروس کرونا شاید از معدود حوادث و پدیده هایی بود که همه بخش های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و کسب و کار را تحت تاثیر قرار داد و تجربه جدیدی برای همه مدیران دستگاههای اجرایی بویژه کادر درمانی بود.

جلسه

نامدار تصریح کرد: هخوشبختانه در مقابله با ویروس کرونا همه گروهها پای کار آمدند و در کنار کادر درمانی قرار گرفتند و در کنار همه اقدامات انجام شده اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و محدودیت‌های اجرایی که از حدود یک ماه قبل عملیاتی شده توانستیم به دستاوردهای بهتری برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: طرح شهید سلیمانی با بهرهذ گیری از ظرفیت نیروهای مردمی و جهادی بدون تردید اقدام موفقی بود که به عنوان یک بازوی توانمند اجرایی توانسته به قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کرده و به نزولی شدن کاهش افراد مبتلا هم کمک کند.

وی اضافه کرد: در این طرح ضمن کمک به غذربالگری و کاهش آسیب ها در محلات نسبت به توزیع اقلام معیشتی هم اقدام شده که این کار به کاهش بخشی از نیازهای آسیب دیدگان منجر شده و ارزشمند است.

نامدار گفت: در آذر ماه متاسفانه تعداد فوتی های استان قزوین از میانگین کشوری بالاتر بود و بیشتر فوتی های ما افراد سالمند بودند که نشان می دهد جمعیت استان قزوین پیر تر از مناطق دیگر است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می دهد میانگین سن افراد بستری در کشور ۵۳ سال و در استان قزوین ۵۸ سال است که هیمن وضعیت آمار مرگ و میرها در استان را افزایش داده بود.

نامدار افزود: همجواری قزوین با استان‌ های گیلان و زنجان که در حال حاضر بیشترین مبتلا و فوتی کرونایی را دارند برای ما یک تهدید است و با رفت آمد بین این مناطق احتمال آلوده شدن استان ما را تقویت می کند لذا باید مراقبتها را افزایش دهیم.

نامدار بیان کرد: در حال حاضر 238 بیمار کرونایی در استان قزوین بستری شده و تحت درمان قرار دارند و از ابتدای انتشار این ویروس تاکنون بیش از 16 هزار و 248 نفر در بیمارستانها بستری شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

جلسه 22

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون یک هزار و 225 نفر نیز در استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

نامدار گفت: با تلاش شبانه روزی کادر درمانی و پزشکی تاکنون بیش از 13 هزار و 596 نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستانهای استان ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: هر چند از نظر تراکم جمعیت در رده دهم کشور قرار داریم اما  از نظر شاخص‌های زیرساخت و تعداد تخت به جمعیت و تخت icu از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

وی بیان کرد: با تمهیدات انجام شده در چند ماه گذشته ۸۰ تخت  icu  به مجموعه درمانی اضافه شده و با کمک سپاه فعالیت بیمارستان رحیمیان نیز با ۶۴ تخت آغاز شده که در این شرایط می تواند خدمات مناسبی به بیماران ارائه کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز