مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۳۶۰ نفر به ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان اضافه می شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۵۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۵۲۸۰
۳۶۰ نفر به ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان اضافه می شود
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با ایجاد ظرفیت های جدید زمینه نگهداری از 360 معتاد در استان قزوین مهیا می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا وارثی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که عصر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: اعتیاد یک موضوع چند وجهی است و اگر بخواهیم موضوع مبارزه با اعتیاد به نتیجه برسید باید همه بخش ها هماهنگ بوده و بستر درمان و بهبود افراد در همه امور مهیا شود.

وارثی تصریح کرد: جامعه، خانواده، مدرسه، دانشگاه، محیط کار، شخصیت و تربیت افراد و دهها عامل دیگر در ابتلا به اعتیاد موثر است و اگر بدون فراهم بودن جامعه ما انتظار داشته باشیم فقط در مراکز ترک اعتیاد شاهد بهبود معتادان باشیم، یک نگاه غیر منطقی است.

322

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: اگر معتادی در مراکز ترک اعتیاد بهبود یافت و پس از ورود به اجتماع همچنان دسترسی به مواد آسان باشد و یا زمینه بازگشت مهیا نشود بدون شک این تلاش ها بدون نتیجه خواهد بود.

3 تا 5 درصد معتادان قادر به ترک می شوند

وی در ادامه گفت: به طور میانگین حدود 3 تا 5 درصد معتادان قادر به ترک اعتیاد می شوند لذا انتظار این که در 4 جلسه بتوان معتادی را از چنگال مواد افیونی رها کرد اشتباه است

وارثی اضافه کرد: برای حل مشکل معتادان باید همه وجوه و عوامل دخیل اصلاح شود و اگر سم زدایی صورت گرفت و معتاد وارد جامعه و یا خانواده شد شرایط برای تداوم بهبود مهیا باشد تا دوباره دچار لغزش و بحران نشود.

221ذدئو

افزایش ظرفیت نگهداری معتادان در استان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر ظرفیت نگهداری 650 نفر در مراکز ترک اعتیاد مهیا شده و بزودی شرایط نگهداری  360  نفر دیگر به امکانات استان اضافه خواهد شد.

 

 

 

نظر شما