معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

عادی انگاری در پدیده مواد مخدر به آسیب های بیشتر منجر می شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۶:۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۵۳۰۴
عادی انگاری در پدیده مواد مخدر به آسیب های بیشتر منجر می شود
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: پدیده خانمانسوز مواد مخدر همچنان یک تهدید جدی است و نباید به موضوعی عادی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که عصر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: موضوع مواد مخدر همه گروهها و افراد را تهدید می کند و تا مافیای جهانی آن دنبال سود اقتصادی با جان مردم هستند باید این موضوع را یک تهدید تلقی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر به پیامدهای ویرانگر مواد مخدر بی تفاوت شده و خطر آن را جدی نگیریم باید هزینه های بیشتری را متحمل شویم لذا کم رنگ شدن موضوع نگران کننده است.

حبیبی گفت: زشتی کار اعتیاد نباید در جامعه کم رنگ شود لذا دستگاه قضایی در صدور احکام سخت گیرانه، قاطع، بازدارنده با قاچاقچیان و معتادان، نیروی انتظامی در برخورد جدی با معتادان، رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، جدی تر عمل کنند.

222222

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: با توجه به گسترش مواد افیونی در برخی مراکز دانشگاهی مقرر شد جلسه ای با حضور روسای دانشگاهها تشکیل شده و موضوع بررسی شود.

وی اظهار داشت: دبیرخانه شورا باید مراقبت از حوزه های دانش آموزی، دانشجویی و محیط های کارگری را در اولویت برنامه های خود قرار داده و جامعه هدف را در برنامه ریزی مشخص کند.

حبیبی اضافه کرد: مراقبت از اغذیه فروشی ها در اطراف مدارس و دانشگاهها، کنترل رفتار جوانان و نوجوانان و جدی گرفتن اعتیاد بانوان نیز از موضوعاتی است که باید در اولویت کار متولیان باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: مراکز متادون درمانی در استان باید نظارت و مراقبت بیشتری شود تا درمان بر اساس اصول بهداشتی صورت گیرد.

حبیبی از بازنگری در وضعیت صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد و تشکیل کمیته بانوان در شورای مبارزه با مواد مخدر هم خبر داد.

 

نظر شما