دیداری که شاید گره گشا باشد:

مطالبات ماموران تطهیر در قزوین پیگیری می شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۵:۴۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۱۵۹۳۹
مطالبات ماموران تطهیر در قزوین پیگیری می شود
در بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین از آرامستانها برای تحقق مطالبات به حق کارکنان و ماموران تطهیر آرامستانهای شهرداری قزوین در افزایش حقوق و تبدیل وضعیت استخدامی آنها اقدام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در دنیایی که با کمک رسانه ها و فضای مجازی کوچکترین رویداد و حرکتی می تواند به یک بمب خبری تبدیل شده و یک کار کوچک با یک تبلیغ رسانه ای به یک حرکت  بزرگ و ارزشمند تبدیل شود و در دورانی که کرونا شرایط زندگی بسیاری را تغییر داده همچنان انسانهای  فداکاری هستند که بدون داشتن رسانه و یا بلندگویی برای اطلاع رسانی و یا فریاد زدن، در سکوت و مظلومیت به خدمت رسانی مشغولند. 

222

این روزها که ترس از ابتلا موجب وحشت شهروندان شده و خیلی از مناسبات اجتماعی، رفت و آمد و دورهمی ها محدود و ممنوع شده و رسیدگی به امور همدیگر هم تحت تاثیر قرار گرفته هستند انسان های ایثارگری که بدون ادعا و چشم داشت و تنها با وجدان کاری، انصاف و نگاه انسانی در خدمت مردم و بیماران کرونایی هستند.

ماموران تطهیر، در زمره افراد تلاش گر و بی ادعایی هستند که سلامت خود را نه هر روز که هر لحظه به خطر انداخته اند تا به شهروندان خدمت کنند تا میتی روی زمین نماند و در این میان با کمترین حقوق و مزایا و در سکوت و انزوا همچنان در آرامستانها خدمت می کنند.

لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین روز سه شنبه به منظور دیدار با مدیر و کارکنان آرامستانهای شهرداری قزوین به میان ماموران تطهیر رفت و از نزدیک با شغل سخت و زیان آور و پر مخاطره این انسانهای خدوم بیشتر آشنا شد.

مامورانی که در اوج بحران کرونا هر روز باید غسل دهنده بیماران کرونایی باشند که احتمال انتقال ویروس کرونا و آلوده شدن آنها را نیز به دنبال دارد ، خدمتگزارانی که با حداقل حقوق خود بدون هیچ  جنجالی و در سکوت مرگبار کرونا تنها با خود درد دل می کنند و شاید زمانی چون امروز اگر مسئولی به دیدارشان آمد و فرصت کوتاهی شد با تواضع و فروتنی و صدایی ضعیف بگویند حقوقشان کم است و برای رسمی و قراردادی شدن خود درخواست مساعدت کنند.

در بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان، حسین عمویی رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و خواستار مساعدت نمایندگان مجلس برای حل مشکلات این مجموعه شد.

22222222

عمویی گفت: در شهر قزوین پنج آرامستان داریم که شامل بهشت حسین، بهشت فاطمه، بهشت رضوی و نوبلی شماره یک و دو است که مجموعه بهشت فاطمه به وسعت 24 هکتار از سال 53 شکل گرفته است.

وی اظهارداشت: در طول یک سال اخیر بیش از 15 میلیارد تومان فعالیت عمرانی در آرامستان های شهرداری قزوین انجام شده و طرح توسعه نیز در زمینی به وسعت 80 هکتار در کنار امامزاده ظهیر در حال تملک اراضی و اجرای کار است.

قبور مورد نیاز یک قرن آینده را تامین می کنیم

عمویی تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه نیازهای استان تا یک قرن آینده هم تامین خواهد شد که انتظار داریم برای تملک اراضی مورد نظر از سوی راه و شهرسازی همکاری لازم صورت گیرد.

ارامستان

رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری قزوین در ادامه از مشکلات این مجموعه هم گزارش داد و گفت: این مجموعه هرگز تعطیلی ندارد و با استفاده از60 نیرو و حدود 13 مامور تطهیر در بدترین شرایط کرونایی هم همچنان با به خطر انداختن سلامت همکاران خود در خدمت مردم قرار دارد. 

وی بیان کرد: ماموران تطهیر با کمترین حقوق و مزایا و در سخت ترین شرایط بویژه در ایام کرونا سلامت خود و خانواده هایشان را به خطر انداخته اند اما هرگز در انجام وظیفه اخلاقی و شرعی خود کوتاهی نکرده اند و در مظلومیت همچنان پای کار هستند اما انتظار دارند مشکلاتشان رسیدگی شده و برطرف شود.

عمویی گفت: آرامستانها یک سازمان خودگردان است و با انعکاس مشکلات مالی و استخدامی همکاران خود به شهردار خوشبختانه با همکاری و درک بالای شهردار محترم و اعضای شورای شهر قرار شد نسبت به افزایش 20 تا 25 درصدی حقوق کارکنان آرامستان بویژه ماموران تطهیر اقدام شود و علیرغم این که  اعتبار آن توسط شهرداری تامین خواهد شد اما در استانداری و فرمانداری موضوع به دلیل مغایرت قانونی برای افزایش حقوق مخالفت شده و نتوانستیم کمکی به این نیروها کنیم.

1111طشس

رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری قزوین یادآورشد: از رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین درخواست داریم این مطالبه کارکنان آرامستانها پیگیری و حل شود تا حق این افراد ضایع نشود. 

عمویی همچنین خواستار تسریع در واگذاری تملک زمین طرح توسعه آرامستانها در محدوده امامزاده ظهیر، تامین روشنایی و تعریض و تامین امنیت جاده دسترسی، تبدیل وضعیت کارکنان آرامستان و کمک به این مجموعه از سوی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی شد. 

لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین هم پس از شنیدن این گزارش و آشنایی با مشکلات ماموران تطهیر ضمن تماس با فرماندار و مدیرکل راه و شهرسازی برای تحقق مطالبات کارکنان آرامستان بویژه افزایش حقوق آنها اقدام لازم را انجام داد.

3455

رئیس مجمع نمایندگان همچنین از قسمت های مختلف آرامستان بهشت فاطمه قزوین، سردخانه و طرح توسعه بازدید و با ماموران تطهیر هم گفتگو کرد و ضمن تقدیر از خدمات آنها برای پیگیری مطالبات آنها در اسرع وقت قول مساعد داد.

امید است با حل مطالبات به حق ماموران تطهیر ضمن احقاق حق این نیروهای زحمتکش زمینه جلب رضایت جهادگران عرصه سلامت و بهداشت در آرامستانها مهیا شود تا این گروه تلاشگر با انگیزه بیشتری به مردم خدمت کنند. 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز