استاندار قزوین:

بهره وری عنصر نجات بخش اقتصاد، فرهنگ و حیات اجتماعی است

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۲:۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۶۴۰۳
بهره وری عنصر نجات بخش اقتصاد، فرهنگ و حیات اجتماعی است
استاندارقزوین گفت: بهره وری عنصر نجات بخش اقتصاد، فرهنگ و حیات اجتماعی است و با فرهنگ سازی و اصلاح رفتارها باید برای تحقق آن اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با حضور فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری کشور روز چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه گفت: در دین ما به بهره وری و اسراف نکردن تاکید شده تا از نعمتها بخوبی استفاده کنیم و عقل هم حکم می کند وقتی ثروتی دارید باید از آن درست استفاده کنید.

وی افزود: بهره وری یک توصیه دینی و عقلانی است اما با همه کارهای انجام شده شرایط مطلوبی متناسب با فرهنگ و دین نداریم.

image_2021_1_6-13_0_38_718_m0c

استاندار قزوین تصریح کرد: باید ضمن بازنگری در ارزش گذاری منابع، کارهای بزرگی هم انجام دهیم تا به بهره وری برسیم.

وی افزود: فرهنگ سازی بسیار مهم است و برای تحقق بهره وری باید ابزار و ملزومات آن را مهیا کنیم. 

جمالی پور اظهار داشت: بهترین مکان برای فرهنگ سازی و اثرگذاری بهره وری در مهدکودک ها و مدارس و سنین پایین است. 

وی گفت: چرا با این همه تحقیق و پژوهش و تاکید دینی جایگاه خوبی در بهره وری نداریم لذا باید آسیب ها را بشناسیم و اشکالات را برطرف کنیم.

استاندار قزوین گفت: در حالی که یک کشور مسلمان با فرهنگ و غنی هستیم زیبنده نیست در بهره وری پایین باشیم و با اسراف و هزینه های اضافی زندگی کنیم. 

وی افزود: وقتی بهره وری در ادارات  زیر ۲۰ درصد و در اقتصاد منفی است یعنی هنوز ارزش منابع خود را نمی دانیم تا از آن صیانت کنیم.

image_2021_1_6-13_0_40_397_b4e

جمالی پور گفت: برای اصلاح ساختار باید مفاهیم و منابع ما ارزش گذاری دوباره شود تا رفتارمان را اصلاح کنیم و از سازمان ملی بهره وری انتظار داریم در ارزش گذاری اقدام کند زیرا با سخنرانی و دستور نمی توان به دستاورد خوبی رسید.

وی بیان کرد: امروز کشور به بهره وری نیاز شدیدی دارد چون منابع زیادی را از دست داده ایم و بدون تردید بهره وری عنصر نجات بخش اقتصاد فرهنگ و حیات اجتماعی است و برای تحقق آن باید با فرهنگ سازی و اصلاح رفتارها در این زمینه گام برداریم.

استاندار قزوین اظهار داشت: با تشکیل کمیته رصد بهره وری در استان می توان رفتارها را اصلاح کرد و بهتر است اصلاحات در آموزش و پرورش دانشگاه خانواده و جامعه انجام شود. 

جمالی پور در خصوص اهمیت جلب رضایت مندی مردم در دستگاههای اجرایی اظهارداشت: رضایت مردم برای ما اولویت دارد لذا دستگاه هایی که نتوانسته اند رضایت مندی عمومی را جلب کنند باید معرفی شوند و فرصت دهیم تا خود را هماهنگ کنند. 

وی افزود: نباید هیچ سرمایه گذاری در استان به دلیل سهل انگاری و یا کم کاری دستگاههای اجرایی تهدید شود و از آنجا که رویکرد مدیران استان توجه به اشتغال و تولید است از مدیران انتظار داریم نسبت به روان سازی امور سرمایه گذاری اقدام کنند. 

استاندار قزوین تصریح کرد: همه کارهای ما باید در راستای توسعه استان باشد و به تولید و اشتغال برسد.

وی افزود: اگر فعالان اقتصادی بگویند که دستگاهها مانع تولید و سرمایه گذاری شده اند با مدیر خاطی برخورد خواهد شد. 

جمالی پور گفت: یک روز تاخیر در سرمایه گذازی هزینه ها را چند برابر می کند لذا مدیری که رویکردی در حمایت  از سرمایه گذازی ندارد خطرناک است و باید روش خود را اصلاح کند. 

استاندار تصریح کرد: دستگاههایی که در مصرف انرژی وضعیت خوبی ندارند باید تذکر داده شود و با اختصاص یک درصد اعتبارات برای نوسازی تاسیسات موتورخانه ادارات و هوشمند سازی آنها اقدام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز