رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

بستر تزریق واکسن در قزوین را مهیا می کنیم/ بیماری روند نزولی دارد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۴:۳۹:۲۶
کد خبر: ۱۱۱۶۵۴۲
بستر تزریق واکسن در قزوین را مهیا می کنیم/ بیماری روند نزولی دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با تداوم روند کاهش بیماری و فوتی های کرونایی در استان باید بستر لازم را برای نقشه تزریق واکسن در استان مهیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار عصر چهارشنبه در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در سالن مدیریت بحران برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد روند نزولی بیماری در استان هستیم که این وضعیت باید تداوم یابد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم بیماری را در استان کنترل کرده و همچنان روند نزولی داشته باشیم لازم است محدودیت و ممنوع شدن ها تداوم یابد و مردم همچنان این ویروس را یک تهدید برای سلامت خود بدانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه اخیرا بیمارانی شناسایی شده اند که در دورهمی های خانوادگی در قزوین و بویین زهرا به ویروس مبتلا شده اند و فقط در یک خانواده هشت نفر تست مثبت داشتند که این وضعیت نشان می دهد اگر غفلت کنیم بسرعت وارد شرایط قرمز می شویم.

نامدار 3

تست های پی سی آر بیشتر می شود

نامدار بیان کرد: در شرایطی که بیماران مبتلا کمتر شده اند باید تست های پی سی آر افزایش یابد تا بتوان افراد مشکوک و مبتلا را شناسایی کرد که تلاش می کنیم تست مثبت به کمتر از 8 درصد برسد.

وی گفت: امیدواریم منابع مالی برای افزایش تست ها تامین شود تا با کمک نیروهای مردمی، بسیجی، سپاهی و کادر درمانی نسبت به شناسایی بیماران مشکوک فعالیت های بیشتری انجام دهیم.

ضرورت تداوم طرح محدودیت جامع هوشمند   

وی بیان کرد: از نگاه کارشناسی همچنان به ادامه طرح محدودیت هوشمند باور داریم و از شهروندان و بازاریان انتظار داریم در رعایت پروتکل ها جدی باشند.

نامدار اظهارداشت: در آینده نزدیک واکسن کرونا در استان قزوین هم توزیع خواهد شد و ما باید با مشخص کردن گروههای هدف از امروز برنامه ریزی مدونی برای این کار مهم داشته باشیم تا دچار چالش نشویم.

نامدار 2

وی گفت: تهیه نقشه تزریق واکسن برای مشخص کردن فراخوان گروهی، مکان و نحوه تزریق، اولویت افراد، تامین بستر کار ضروری است تا بهتر عمل کنیم و در کشور شاخص باشیم.

نامدار از طرح شهید سلیمانی به عنوان یک کار ارزشمند و شاخص در استان یاد کرد و افزود: همانگونه که در اجرای این طرح شاخص و نمونه بودیم می توانیم در کنترل بیماری و تزریق واکسن هم یک استان پیشرو در کشور باشیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز