جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

تردد خودروهای عمومی از قزوین به استانهای شمالی ممنوع شد/ عادی انگاری کرونا، خطرناک است

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۵:۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۱۶۵۷۱
تردد خودروهای عمومی از قزوین به استانهای شمالی ممنوع شد/ عادی انگاری کرونا، خطرناک است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: برای پیشگیری از تشدید بیماری کرونا در استان، تردد اتوبوس، مینی بوس و تاکسی از قزوین به استانهای شمالی ممنوع می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که ظهر چهارشنبه  در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در حال حاضر همه شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار دارند اما این رنگ نباید ما را فریب دهد و خطر کرونا را جدی نگیریم.

عادی انگاری از سوی صدا و سیما پذیرفته نیست

حبیی تصریح کرد: عادی انگاری از سوی هر دستگاه، شخص و گروهی صورت گیرد می تواند مشکل ساز شود که در این راستا به نظر می رسد اخیرا صدا و سیمای استان نوعی عادی انگاری را آغاز کرده که این رویکرد از سوی رسانه ملی منطقی و پذیرفته نیست.

حبیبی 2

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: ضمن تشکر از رسانه ها انتظار داریم موضوع ویروس کرونا همچنان جدی گرفته شود تا ا سهل انگاری و بی تفاوتی مردم به وضعیت بحرانی نرسیم.

وی افزود: ارائه درخواست از سوی اصناف و یا گروههای دیگر برای افزایش فعالیت و یا رفع محدودیت ها منطقی نیست و در شرایطی که حدود 90 درصد کسبه با رعایت پروتکل ها و توجه به محدودیت ها در حال فعالیت هستند نباید دوباره وارد شرایط بحرانی شویم.

حبیبی گفت: اگر امروز از شرایط قرمز خارج شده و همه شهرستانها زرد هستند به دلیل رعایت پروتکل ها و محدودیت های اعمال شده است و قرار نیست اگر اوضاع بهتر شد بلافاصله محدودیت را حذف کنیم.

وی اظهارداشت: هیچ مدیری راضی نیست که فعالیت اصناف و تردد محدود شود اما اگر مصوبات ستاد را نادیده بگیریم اوضاع بدتر می شود و قادر به مدیریت نخواهیم بود.

حبیبی اضافه کرد: امروز شرایط سختی داریم به همین دلیل همه مراسم دینی و مذهبی و نمازهای جمعه را تعطیل کرده ایم تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

تردد خودروهای عمومی به شمال ممنوع می شود

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: استانهای همسایه ما بویژه مازندران، زنجان و گیلان در وضعیت خوبی نیستند و ما نگران انتقال آلودگی از این مناطق هستیم لذا تردد اتوبوس، مینی بوس و تاکسی از استان قزوین به شهرستان های شمالی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی بیان کرد: در شهرهای زرد باید دو سوم کارکنان دولت در محل کار حاضر شده و یک سوم دورکاری کنند اما دستگاههای خدمات رسان با همه ظرفیت نیروی انسانی در محل کار حضور دارند. 

حبیبی 23

حبیبی گفت: در حوزه های آموزشی همه کلاس های حضوری در مدارس و دانشگاهها و حوزه های علمیه تعطیل و برگزاری آزمون هم ممنوع است.

حبیبی اظهارداشت: در حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی همچنان مراسم نماز جمعه، آیین های دینی و مذهبی تعطیل است و کلاس و آزمون حوزه های نیز به صورت مجازی خواهد بود.

وی بیان کرد: با همکاری مردم و رعایت مصوبات خوشبختانه شهر تاکستان هم از وضعیت نارنجی خارج و زرد شد و در حال حاضر تمام 6 شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارد و در این شرایط تست ها را افزایش خواهیم داد.

حبیبی اضافه کرد: تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 بامداد همچنان ممنوع است و تردد اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به شهرستانهای شمالی کشور ممنوع شده است.

وی بیان کرد: برگزاری مجامع انتخاباتی اصناف فقط در فضای مجازی برگزار خواهد شد و رستوران ها، فست فود و کافی شاپ ها با 30 درصد ظرفیت و رعایت کامل نکات بهداشتی و نظارت کامل اتحادیه ها مجاز به فعالیت محدود خواهند بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز