استاندار قزوین:

جناح های سیاسی از تخریب یکدیگر پرهیز کنند/با زبان تهدید و تهمت با هم صحبت نکنیم

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۳:۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۶۹۸۷
جناح های سیاسی از تخریب یکدیگر پرهیز کنند/با زبان تهدید و تهمت با هم صحبت نکنیم
استاندار قزوین گفت: جناح های سیاسی برای جلوگیری از دلسرد شدن مردم لازم است از تخریب یکدیگر پرهیز کرده و با زبان تهدید، تهمت و تخریب با یکدیگر صحبت نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین روز پنجشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون امور باوان و خانواده ریاست جمهوری، هدایت الله جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد

هدایت الله جمالی پور در این جلسه با انتقاد از سخنان تخریبی و تند برخی افراد اظهارداشت: نگاه« یا با ما، یا بر ما» کشور را نابود می کند و این تفکر باید اصلاح شود و همه یاد بگیریم با زبان نرم، تخصصی، وحدت گرایانه صحبت کنیم تا موجب تفرقه و دو دستگی در کشور نشویم. 

2322222222

استاندار قزوین بیان کرد: وقتی با زبان تهمت، تخریب، تهدید با یکدیگر صحبت می کنیم از همه چیز تهی شده و موجب تخریب همدیگر می شویم و مردم هم دلسرد و ناامید می شوند.

جمالی پور تصریح کرد: در حالی که دنیا به تاریخ و فرهنگ ما حسادت می کند و ما پشتوانه عظیم تمدنی داریم زیبنده نیست به جان هم بیفتیم و همدیگر را تخریب و تهدید کنیم تا دشمنان سوء استفاده کنند.

وی اظهارداشت: قزوین نیز با قدمت هشت هزار ساله و داشتن ظرفیت های بی نظیر در گردشگری، صنعت، کشاورزی و امور علمی و دانشگاهی اما به دلیل مداخلات جریان های سیاسی و نگاههای سیاسی عقب مانده و نتوانسته از این همه ظرفیت بخوبی استفاده کند.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر با همین روش ادامه دهیم فرصت ها را از دست می دهیم و تا چشم باز کنیم ما هم رفته ایم و لعنت مردم را پشت سر خود خواهیم داشت.

نگاه سیاسی و تقسیم بندی در کارها نداریم

جمالی پور گفت: ما در مدیریت استان سیاسی کاری نداریم و هنوز برخی مدیران که با ما همسو نیستند هم در مسئولیت هستند و هرگز تقسیم بندی نکرده ایم البته کسی که ماموریت دولت را قبول نداشته باشد که استفاده نمی کنیم اما کسی به خاطر نگاه سیاسی کنار گذاشته نشده است.

11111111111

استاندار افزود: برخی همفکران سیاسی خود را در استان عوض کرده ایم اما از جناح مخالف کسی تغییر ندادیم و باور داریم اگر بخواهیم کشور خود را بسازیم این کار با چنگ انداختن به صورت همدیگر نمی شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: گاهی برای انتخاب یک رئیس دانشگاه، جریانات سیاسی بدون نگاه تخصصی فشار می آورند تا فردی همسو با خود را انتخاب کنند که این وضعیت ایراد دارد و ما را از اهداف توسعه دور می کند.

وی اظهارداشت: وقتی صدای توطئه تجزیه و نا امن کردن کشور از سوی کشورهای مختلف حتی همسایه هم شنیده می شود نباید با رفتارهای اشتباه سیاسی خود به اختلاف دامن بزنیم و دچار تفرقه شویم.

مراقب رفتار و گفتار خود باشیم

جمالی پور اضافه کرد: برخی حرف هایی که شنیده می شود در واقع چنگ به صورت هم انداختن و تخریب یکدیگر است و بدون شک بین ما فاصله می اندازد و این کار می تواند موجب گرایش مردم به « ایسم» هایی باشد که به دروغ درست شده تا امنیت کشور را دچار آسیب کند.

وی اظهارداشت: باید بپذیریم امروز کشورمان در معرض تهدید دشمنان و رقبای منطقه ای است و فرصت نداریم دنبال امیال سیاسی خود باشیم و هم مجلس، دولت و دستگاه قضایی باید برای عزت و سربلندی کشور فکر کنند و در کنار هم باشند.

استاندار قزوین بیان کرد: هنر همه مسئولان باید این باشد که با ظرفیت سازی و تقویت انسجام جامعه برای مقابله با دشمن آماده شویم تا آسیب نبینیم.

وی اظهارداشت: باید از انتخابات اخیر و مشارکت کم مردم عبرت بگیریم و کاری نکنیم مردم از حضور در انتخابات آینده و اعتماد به مسئولان دلسرد و نا امید شوند 

استاندار

 جمالی پور گفت: اختلاف به شرطی که به تضاد و دشمنی و تخریب تبدیل نشود می تواند سازنده باشد و ما باید از انتقاد و تضارب آرا برای رسیدن به وحدت و بهره گیری از ظرفیت ها و تولید ثروت استفاده کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: استاندار، نماینده، مدیر و سایر افراد باید ماموریت و وظیفه خود را بدانند و با تذکر دلسوزانه  به همدیگر البته با بیان درست موجب ارتقای کارآمدی نظام و دولت شوند تا خدمت به مردم سرلوحه کار همگان قرار گیرد.

*انتقاد استاندار در واکنش به سخنان فاطمه محمد بیگی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی بود که در سخنان خود عنوان کرد به نیروهای همسوی ایشان توجه نمی شود و در استانداری نگاه سیاسی حاکم است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز