مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

۳۹ هزار نفر از ورزشکاران زن در استان قزوین سازمان یافته اند

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۴:۰۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۷۰۱۶
۳۹ هزار نفر از ورزشکاران زن در استان قزوین سازمان یافته اند
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: با ساماندهی 39 هزار و 350 ورزشکار زن زمینه فعالیت 23 هزار نفر در عرصه قهرمانی هم مهیا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین روز پنجشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری ، هدایت الله جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

عباس علایی مقدم در این جلسه اظهارداشت: در استان قزوین 51 هیئت ورزشی فعال است که 16 رشته آمایشی ورزش بانوان هم فعالیت می کند که 16 سالن ورزشی ویژه بانوان به مساحت 18 هزار و 762 متر مربع و یک سالن روستایی و 15 سالن شهری نیز در اختیار بانوان ورزشکار قرار دارد. 

جلسه 3

علایی مقدم تصریح کرد: جمعیت بانوان استان قزوین بالغ بر 623 هزار نفر و سرانه ورزشی بانوان استان 3 صدم متر مربع است که دو سالن در شهرستان البرز، دو سالن در آبیک، سه سالن در شهرستان بویین زهرا، دو سالن در تاکستان و 7 سالن ورزشی ویژه بانوان در قزوین در اختیار این گروه است. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: در عرصه ورزش قهرمانی 23 هزار و 642 نفر زن ورزشکار فعالیت می کنند که نرخ ورزشکاران زن به مرد حدود 39 درصد و در بخش همگانی 12 هزار و 115 ورزشکار زن داریم که نرخ آن 91 درصد است.

وی اضافه کرد: در ورزش روستایی نیز بیش از یک هزار و 760 ورزشکار زن با نرخ 53 درصدی فعال هستند و در بخش جانبازان و معلولان هم با نسبت رشد 33 درصدی بیش از  70 بانوی ورزشکار فعالیت می کنند.

علایی مقدم با تشریح مهمترین فعالیتهای انجام شده در بخش بانوان هم گفت: بیش از 39 هزار و 350 ورزشکار زن سازمان یافته در استان داریم که 22 نفر عضو تیم های ملی هستند و 43 ورزشکار هم به تیم های ملی دعوت شده و در اردوها شرکت کرده اند.

222222222222

وی اظهارداشت: 330 ورزشکار زن برای استان و کشور مدال افتخار کسب کرده اند که تهمینه کربلایی صادقی دارنده مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا، سمیرا جلیلوند دارنده مدال برنز گلبال مسابقات پارا آسیایی جاکاراتا و کسب عنوان بهترین مربی جهان توسط فاطمه صفرپور مربی تیم ملی تکواندو در یازدهمین دوره مسابقات نوجوانان جهان از جمله این افتخار آفرینان هستند.

علایی مقدم اضافه کرد: 43 میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و اردوهای تیم ملی هم در استان قزوین برگزار شده و 193 مورد نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام صورت گرفته است.

وی در خصوص تعداد کلاس های داوری ویژه بانوان هم گفت: برگزاری 33 دوره کلاس های داوری و مربی گری از اقدامات انجام شده است و در حال حاضر 23 تیم ورزشی بانوان در  لیگ حضور دارند. 

11111

علایی مقدم اظهارداشت: اجرای طرح ملی فراغت بانوان با ورزش، با حضور 55 دستگاه اجرایی در یازده رشته ورزشی، جشنواره بزرگ ورزش و سلامت، شادابی و نشاط، با حضور 1500 نفر، طرح ملی فراغت بانوان با ورزش ویژه خانواده ها و طرح ملی 30 دقیقه با نشاط و تندرستی از دیگر اقدامات انجام شده در بخش بانوان است.

در ادامه توسط معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و استاندار قزوین از مرکز شبانه روزی درمان و توانبخشی بیماران مزمن بانوان گلستان با ظرفیت 40 نفر و مرکز توانمند سازی و جامع پذیری  بیماران بهبود یافته بانوان آرزو با ظرفیت 30 نفر و نمایشگاه و فروشگاه مجازی ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی به صورت مجازی رونمایی شد.

image_2021_1_7-13_25_25_122_3MJ

برای راه اندازی دو مرکز توانبخشی و توانمند سازی از سوی بهزیستی استان قزوین 9 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز