مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین:

بودجه شهرداریها بر اساس الزامات و اولویت ها تصویب شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۸:۳۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۷۴۸۷
بودجه شهرداریها بر اساس الزامات و اولویت ها تصویب شود
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: تصویب بودجه شهرداری ها باید بر اساس فعالیتهای اجرایی و عملیاتی آنها باشد و شوراهای اسلامی از تصویب بودجه سلیقه ای و بدون منطق جدا خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی قزوین با حضور در جلسه شورای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان بوئین زهرا گفت: شوراهای اسلامی شهرها باید قبل از ارائه بودجه از سوی شهرداری الزامات و اولویت های مهم و اساسی شهر را اعلام کنند تا براساس آن شهرداری اقدام به تهیه و تنظیم بودجه سال آتی کند.

وی ادامه داد: تصویب بودجه شهرداری ها باید بر اساس فعالیتهای اجرایی و عملیاتی آنها باشد و شوراهای اسلامی از تصویب بودجه سلیقه ای و بدون منطق جدا خودداری کنند. 

به گفته صالحی شورای اسلامی شهر ها باید از رویکرد سیاسی و انتخاباتی در بودجه و درآمد های شهرداری ها اجتناب کنند چراکه این موضوع باعث عدم تحقق درآمد های شهرداری و در نتیجه باعث اختلال در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان خواهد شد.

وی ضمن اشاره به نزدیکی انتخابات دوره ششم شورا ها در سال آینده بر عدم استفاده از اموال و امکانات شهرداری ها برای شخص یا گروه خاص توسط افراد تاکید کرد و افزود : اموال و امکانات شهرداری برای مردم و حق الناس می باشد که بصورت امانت در اختیار شهرداری و شورا قرار گرفته و بر اساس قانون هیچ یک از افراد حق استفاده از آن را برای شخص و یا گروه خاص ندارند و اگر کسی خلاف این عمل کند طبق قانون بر خورد خواهد شد.

وی در پایان ضمن تاکید بر واقعی و شفاف بودن بودجه و تعرفه عوراض شهرداری ها برای سال آینده افزود: اگر منابع در آمدی برای تحقق بودجه واقعی، پیش بینی و کارشناسی شده نباشد ضمن اینکه اتکای بودجه به کمکهای دولتی را بیشتر خواهد کرد، آسیب جدی به خدمات شهرداری ها وارد میکند که جبران آن در سال های آینده شاید امکان پذیر نباشد.

 

نظر شما