معاون عمرانی استانداری قزوین:

امسال ۲۵۰ حادثه طبیعی در استان قزوین رخ داده است

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۴:۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۷۷۷۰
امسال ۲۵۰ حادثه طبیعی در استان قزوین رخ داده است
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: قزوین در ردیف سه استان شاخص در تکرار حوادث طبیعی قرار دارد و امسال 250 حادثه طلبیعی در مناطق مختلف آن رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری، علی فرخزاد در  مانور زلزله که روز شنبه در روستای قدیم‌آباد از توابع شهرستان قزوین برگزار شد اظهار داشت: استان قزوین در ردیف  10 استان حادثه‌خیز کشور محسوب می شود و بلایای طبیعی مانند سیل، زمین‌ لرزه و فرونشست زمین اکثر مناطق آن به ویژه نواحی روستایی را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین در تکرار حوادث و بلایای طبیعی استان قزوین در میان استانهای شاخص قرار دارد به طوری که از ابتدای امسال تاکنون 250 حادثه طبیعی در استان رخ داده که این آمار در سامانه مدیریت بحران وزارت کشور موسوم به «سما» به ثبت رسیده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: از 26 نوع حادثه‌ و بلای طبیعی که در کشورمان تعریف شده، حدود 20 نوع آن در استان قزوین به صورت متناوب اتفاق می‌افتد که سیل، زلزله، فرو نشست زمین و سرمازدگی بیشترین آمار این حوزه را به خود اختصاص داده است.

فرخزاد یادآورشد: برگزاری مانور برای ارزیابی آمادگی دستگاه‌های امدادی بسیار ضروری است تا بتوان هم نقاط ضعف و هم قوت را شناسایی و برای رفع آن اقدام کرد.

رئیس کارگروه مدیریت حوادث و بلایای طبیعی استان قزوین گفت: برگزاری مانورهای زلزله بهترین راه مقابله با تبعات ناشی از حوادث طبیعی است و امروز به منظور ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های امدادرسان در مقابله با حوادث احتمالی این مانور با مشارکت چند دستگاه امدادی عملیاتی شده است.

فرخزاد در خصوص سناریوی این مانور اظهارداشت: سناریوی برگزاری مانور زلزله قدیم‌آباد یک زلزله 5 ریشتری و ایجاد فرونشست زمین در این روستاست که به دلیل برداشت‌های بی‌رویه آب های زیرزمینی در این روستا، ضمن نشست کردن زیرساخت‌های عمرانی این روستا مانند جاده، تعدادی از خودروهای عبوری در چاله‌های ناشی از این فرونشست افتاده‌اند و نیروهای خدمات رسانی برای کمک به آنها وارد ماموریت می شوند.

وی اظهارداشت: برگزاری مانورها برای حفظ میزان آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در مدیریت حوادث طبیعی در استان یک ضرورت است و آن را با جدیت در ایام سال انجام می دهیم.

نظر شما