مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین:

منابع درآمدی غیر واقعی و سلیقه ای موجب تضعیف جایگاه شوراها می شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۰:۲۷:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۸۰۱۸
منابع درآمدی غیر واقعی و سلیقه ای موجب تضعیف جایگاه شوراها می شود
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: منابع درآمدی غیر واقعی و سلیقه ای موجب تضعیف جایگاه و عملکرد شوراها می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با حضور در جلسه شورای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان تاکستان ضمن تاکید بر اهمیت بودجه در شهرداری ها گفت: بودجه شهرداری باید در بردارنده برنامه دستیابی به اهداف آن به همراه پیش بینی مالی مورد نیاز تعیین شده باشد.

وی افزود: ارتقا و بهبود  ایمنی و آمادگی شهرها در برابر خطرات ناشی از بحران های طبیعی از جمله شیوع و همه گیری ویروس کرونا یک الزام در شرایط کنونی است که شهرداران و شوراها باید نسبت به آن جدی باشند

صالحی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ ، شهرداری ها با توجه به شرایط موجود و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، الزامات و اولویت های بودجه را تدوین کنند.

123

وی بر نقش و مسئولیت مهم و اساسی مدیریت شهری در ارائه خدمات پایدار و با کیفیت به شهروندان تاکید کرد و افزود: اصلاح فرآیندها و بهبود روش ها، کاهش هزینه اداره شهر، توجه به عدالت در توزیع منابع و توجه به مناطق و محلات کمتر توسعه یافته، نقش زیادی در نگهداشت شهر و تامین نیازهای شهروندان دارد.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین یادآورشد: جهت دهی به منابع برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری اولویت دار از موارد مهم در تهیه و تنظیم بودجه سال آتی است و باید بر اساس سیاست های اسناد بالا دستی، راهبردها و مقتضیات محلی تدوین شود.

وی گفت: عملکرد دوره پنجم شوراها، باید مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا افزایش درآمدهای پایدار و بهره وری از آن همچنین مردم محوری بودجه در سال آتی باید در اولویت قرار گیرد و با توجه به وضعیت مالی شهرداری ها و افزایش هزینه ها در سالهای اخیر، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهرها لازم است تمام تلاش خود را در جهت خدمات رسانی مطلوب معطوف کنند و انسجام، همدلی و همراهی خود را در این راستا نشان دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز