مدیرکل هواشناسی استان قزوین:

بیشتر آلودگی های استان قزوین ناشی از آلاینده های صنعتی است

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۳:۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۱۸۳۳۸
بیشتر آلودگی های استان قزوین ناشی از آلاینده های صنعتی است
مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: بیشتر آلودگی های هوای استان قزوین ناشی از آلاینده های صنعتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سومین کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا و گرد و غبار روز یکشنبه در استانداری قزوین تشکیل جلسه داد.

یوسف شیخ الملوکی در این جلسه با ارائه گزارشی از روند بارشها در استان اظهارداشت: در دی ماه امسال روند دمای صبحگاهی زیر صفر و یک سیستم هوای سرد در استان حاکم بوده و ۸۵ درصد وضعیت جوی آرام گزارش شده است. 

وی بیان کرد: به دلیل کاهش بارشها و نیز بالا رفتن شدت وزش باد در ماه جاری تعداد روزهای دارای آلایندگی هم بالا رفته است.

آلودگی استان قزوین صنعتی است

شیخ الملوکی تصریح کرد: در دی ماه، شیب آلایندگی ها در استان بیشتر شده اما آلودگی های استان قزوین ناشی از آلیانده های صنعتی است و به گرد و غبار ارتباطی ندارد.

وی اظهارداشت: دید افقی در استان بالای ۱۰ کیلومتر بوده به طوری که چهار روز از ۲۰ روز مورد سنجش، شاهد مه گرفتگی و سه روز شاهد بخار و در بقیه روزها با غبار یا آلایندگی صنعتی در دی ماه مواجه بوده ایم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین یادآورشد: در این هفته و روزهای هفته آینده بارش قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت و همچنان با صبح سرد و افزایش آلاینده ها مواجه می شویم.

فرخزاد 3

وی بیان کرد: متاسفانه بارندگی های این روزها حدود ۵ تا ۱۵ میلیمتر پیش بینی می شود و به دلیل وزش بادهای تند در انتهای هفته، وقوع آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی محتمل است که باید دستگاههای متولی در آمادگی کامل باشند.

شیخ الملوکی اظهارداشت: از ادارات منابع طبیعی و محیط زیست انتظار داریم برای روزهای 5 شنبه و جمعه در شرایط آماده باش قرار گیرند تا با حوادث احتمالی مقابله شود.

وی بیان کرد: سنجنده های گرد و غباری که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده برای نصب در مکان های مورد نظر  اقدام شود. 

شیخ الملوکی گفت: با اختصاص دو دستگاه سنجش گرد و غبار از سوی وزارت بهداشت و جانمایی تعیین شده در  شهرهای بویین زهرا و قزوین برای تسریع در نصب آن اقدام خواهد شد تا بتوان طیف کامل ذرات را اندازه گیری کرد.

نظر شما