استاندار قزوین:

توسعه ورزش های بومی به نشاط، شادابی و سلامت روستاییان کمک می کند

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۲:۴۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۹۵۶۳
توسعه ورزش های بومی به نشاط، شادابی و سلامت روستاییان کمک می کند
استاندار قزوین گفت: توسعه ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی موجب نشاط و شادابی بیشتر ساکنان روستایی و تحقق مهاجرت معکوس می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ظهر سه شنبه در مراسمی با حضوری امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور، هدایت الله جمالی پور استاندار، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، اکرم نجفی مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین، هفتمین مرحله ارسال و افتتاح ۲۶ خانه ورزش روستایی  استان قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این مراسم اظهارداشت: ایران اسلامی با سابقه تاریخی و غنای فرهنگی که دارد در حوزه ورزش و بازی های بومی و محلی نیز ظرفیت های خوبی دارد که از آن غفلت کرده ایم.

وی بیان کرد: بسیاری از ورزش های سنتی و بومی و بازی های محلی زیبایی داریم که با تاریخ و فرهنگ کشور عجین شده که باید حفظ و تقویت شود.

ورزرش 1

جمالی پور یادآورشد:در گذشته به این ورزش ها بی توجهی شده و باجایگزین شدن ورزشهای جدید متاسفانه نگاه ها به سمت ورزش های نو رفته و ما بازی های محلی را فراموش کرده ایم.

استاندار قزوین بیان کرد: بی توجهی به فرهنگ و آداب و رسوم و حتی بازی های محلی بدون تردید می تواند زمینه بروز آسیب های اجتماعی زیادی را فراهم کرده و به نشاط و سلامت ما اسیب بزند. 

وی گفت: هر جا که ورزش و فعالیت های سالم بدنی بیشتر باشد حتما شاهد نشاط و شادابی و سلامتی مردم خواهیم بود و بدون شک توجه به ورزش های روستایی می تواند به شادابی روستاییان و بویژه جوانان هم کمک کند.

جمالی پور اظهارداشت: اگر ورزش و بازی های بومی را جدی نگیریم و برای آن جایگزین نداشته باشیم حتما آسیب خواهیم دید لذا به نظر می رسد در سالهای اخیر با فعال شدن ورزش های روستایی و توجه به بازی های بومی، گام ارزشمندی برای نشاط ساکنان روستایی برداشته شده و به مهاجرت معکوس هم کمک شده است.

وی یادآورشد: متاسفانه برخی رشته های ورزشی با بی توجهی از دست ما رفته به طوری که برخی کشورها آن را به یک ورزش جهانی تبدیل کرده اند مانند چوگان، کبدی و هفت سنگ که در حال حاضر ورزش پهلوانی نیز در برخی کشورها مورد توجه جدی قرار گرفته و روی آن مانور می دهند.

استاندار قزوین اظهارداشت: کشور ما غنای زیادی دارد و ما باید از ورزش های بومی و بازیهای محلی بخوبی صیانت کنیم تا انرژی جدیدی به روستاها تزریق شود.

استاندار ورزش

وی از تلاش ارزشمند علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان و خانم نجفی مدیرکل دفتر روستایی استان در زمینه ترویج و توسعه ورزش های روستایی تشکر کرد و تداوم این حرکتها را خواستار شد و گفت: راه اندازی خانه های ورزش روستاییگامی در تقویت نشاط و سلامت ساکنان روستاها و تامین مطلوب اوقات فراغت جوانان است. .

در ادامه وسایل ورزشی تهیه شده برای 26 خانه روستایی به مناطق تعیین شده ارسال شد.

در هفتمین مرحله ارسال وسایل ورزشی به ۲۶ خانه ورزش روستایی وسایلی شامل: میز تنیس روی میز، میز شطرنج، وسایل بدن سازی، دارت، میز فوتبال دستی، تشک ورزش تاتامی به ارزش هر خانه روستایی 15 تا 20 میلیون تومان به مناطق مختلف ارسال شد.

ورزش 66

در این مرحله روستاهای لوشکان، طونبان، یوزباش چای، ازکنین، دورچاک، حسن آباد، اسبمرد، موین، عبدالرب آباد، داکان، چسکین، دیال آباد، ابراهیم آباد، بندسر، اروجان، قلعه شهدا، اردبیلک، چوزه، عباس آباد، قمیشلو، بویینک، آقچری، وروق، تازه آباد، خوزنان و شارد به وسایل ورزشی در خانه های روستایی مجهز شدند.

راه اندازی خانه ورزش روستای در 26 روستای استان بالغ بر 550 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز