رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی:

شناسایی و احیای بازی های بومی در اولویت فعالیت فدراسیون قرار دارد

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۳:۴۱:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۹۵۷۶
شناسایی و احیای بازی های بومی در اولویت فعالیت فدراسیون قرار دارد
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور گفت: با شناسایی و احیای بازی های بومی و محلی برای ثبت جهانی رشته های مهم اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ظهر سه شنبه در مراسمی با حضور امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور، هدایت الله جمالی پور استاندار، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، اکرم نجفی مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین، هفتمین مرحله ارسال و افتتاح ۲۶ خانه ورزش روستایی  استان قزوین برگزار شد.

امیری خراسانی در این مراسم اظهارداشت: توجه به روستاها به عنوان مراکز تولید می تواند به کاهش مهاجرت منجر شده و به اشتغال و تولید هم کمک کند.

4

وی اضافه کرد: رویکرد دولت توسعه متوازن و توزیع امکانات به صورت عادلانه در مناطق مختلف است و در این راستا توجه به ورزش و سلامت روستاییان نیز با همه محدودیت های مالی مورد توجه جدی دولت بوده است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور تصریح کرد: توجه به ورزش در روستا که معمولا از سالن های ورزشی محروم هستند در اولویت قرار دارد و راه اندازی خانه های ورزش روستایی گام بلندی در تامین سلامت مردم ساکن در روستاست.

وی گفت: تامین وسایل ورزشی برای روستاها توانسته در تامین بخشی از اوقات فراغت جوانان روستایی کمک کند و ما امیدواریم توسعه خانه های ورزش در مناطق محروم و کم برخوردار تداوم یابد. 

امیری خراسانی افزود: در استان قزوین خوشبختانه رویکرد استاندار محترم به ورزش بسیار جدی است و با حمایت عالیترین مقام اجرایی و تلاش ارزشمند مدیرکل ورزش استان و نیز همراهی دفتر روستایی اقدامات خوبی در حوزه ورزش روستایی انجام شده است.

۲۰۲۱۰۱۱۲۱۳۴۳۳۴_IMG_3870

وی گفت: احیای بازی های بومی و محلی از دیگر کارهای ارزشمندی است که با جدیت در این فدراسیون دنبال می شود و امیدواریم به دستاوردهای خوبی در شناسایی و احیای بازی های بومی و ثبت برخی بازی ها و تقویت نشاط در جوامع روستایی دست یابیم.

در ادامه وسایل ورزشی تهیه شده برای 26 خانه روستایی به مناطق تعیین شده ارسال شد.

در هفتمین مرحله ارسال وسایل ورزشی به ۲۶ خانه ورزش روستایی وسایلی شامل:  میز تنیس روی میز، شطرنج، وسایل بدن سازی، دارت، میز فوتبال دستی، تشک ورزش تاتامی به ارزش هر خانه روستایی 15 تا 20 میلیون تومان به مناطق مختلف ارسال شد.

۲۰۲۱۰۱۱۲۱۳۴۵۵۷_IMG_3886

در این مرحله روستاهای لوشکان، طونبان، یوزباش چای، ازکنین، دورچاک، حسن آباد، اسبمرد، موین، عبدالرب آباد، داکان، چسکین، دیال آباد، ابراهیم آباد، بندسر، اروجان، قلعه شهدا، اردبیلک، چوزه، عباس آباد، قمیشلو، بویینک، آقچری، وروق، تازه آباد، خوزنان و شارد به وسایل ورزشی در خانه های روستایی مجهز شدند.

 

نظر شما