رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور:

ثبت ملی و بین المللی بازی های بومی و محلی در اولویت قرار دارد

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۶:۴۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۹۷۰۷
ثبت ملی و بین المللی بازی های بومی و محلی در اولویت قرار دارد
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور گفت: ثبت ملی و بین المللی بازی های بومی و محلی و برگزاری جشنوار های جهانی در اولویت برنامه های فدراسیون قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدتقی امیری خراسانی در حاشیه سفر به استان قزوین و افتتاح 26 خانه ورزش روستایی در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهارداشت: در گذشته موضوع خانه های ورزش روستایی از سوی وزارت ورزش و جوانان مطرح شده بود اما امروز همه امور آن توسط فدراسیون دنبال می شود.

وی اضافه کرد: در کنار افزایش خانه های ورزش روستایی به نوع فعالیت در آنها اهمیت می دهیم و کیفیت کارها در اولویت قرار دارد.

امیری خراسانی یادآورشد: با اقدامات انجام شده امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم بیش از 5 هزار خانه ورزش روستایی را راه اندازی کنیم تا شرایط مطلوبی برای ورزش در روستاها مهیا شود.

خراسانی

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور یادآورشد: توجه به کیفی سازی فعالیتهای ورزشی و نحوه بهره برداری از خانه های ورزش روستایی از مهمترین دغدغه ها و اولویت های ما در فدراسیون است.

وی گفت: باید برنامه ریزی ما به گونه ای باشد که بتوانیم با توسعه خانه های ورزش روستایی و استاده از مربیان مجرب و پیگیری هایی مستمر بتوانیم مربیانی را به کار گیریم تا فعالیت در این خانه ها به صورت فنی و تخصصی صورت گیرد و به ارتقای سلامت جسمی و ذهنی عشایر و روستاییان و تقویت نشاط اجتماعی آنها کمک شود. 

امیری خراسانی در خصوص تعداد  ورزشکاران روستایی و عشایر گفت: البته هنوز بانک اطلاعاتی دقیقی از این ورزشکاران نداریم ضمن آن که برخی ورزشکاران روستایی و عشایری در تیم های شهری فعالیت می کنند و نمی توان آمار دقیقی از آنها ارائه کرد.

fun1962

ثبت ملی و بین المللی بازی های بومی و محلی در اولویت است

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور اظهارداشت: برای ما ثبت ملی و سپس ثبت بین المللی رشته های روستایی و بازی های بومی و محلی بسیار اهمیت دارد و در این راستا از هفته آینده کارگروه میراث ناملموس برای ثبت این بازی ها تشکیل می شود.

وی بیان کرد: برخی بازی های بومی در کشور ثبت ملی شده که ظرفیت ثبت بین المللی را دارد که ما نیز به گونه ای حرکت خواهیم کرد تا بتوانیم برخی بازی های شاخص را حیا و حفظ کنیم.

امیری خراسانی گفت: البته برخی بازی های محلی هنوز ثبت ملی نشده ( مانند هفت سنگ و الک دولک) که باید ابتدا ثبت ملی و سپس بین المللی شود.

وی گفت: یکی دیگر از  اهداف ما این است که در کنار توجه به جشنواره های ملی بازی های محلی که همه ساله برگزار می شد بتوانیم با حضور کشورهای مرزی و حاشیه جشنواره های بین المللی هم برگزار کنیم و آن را توسعه بخشیم تا به جهانیان نشان دهیم که ما متولی این ورزش ها و بازی ها هستیم.

ورزش 22

امیری خراسانی یادآورشد: در تعامل با وزارت خانه های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت، درصددیم، دانشجویان و دانش آموزانی که تحت پوشش هستند در قالب دروس تربیت بدنی و ورزش تخصصی و عمومی بتوانند  واحدها و برنامه های خاصی بر اساس شرایط همان استان داشته باشند.

رونق گردشگری ورزش روستایی 

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از صنعت های درآمد زا که در کشور ما مغفول مانده موضوع گردشگری ورزشی بویژه ورزش روستایی است.

امیری خراسانی تصریح کرد:  با رونق توسعه بازی های روستایی و محلی می توانیم در کنار آن صنایع دیگر را هم رونق بخشیم و فعالان این عرصه نیز جذب ورزش شوند و کسب و کار آنها هم رونق بیشتری پیدا کند.

ورزش

وی اظهارداشت: با این کار می توان امیدوار بود زمینه برای فعال شدن پایگاههای ورزشی و تفریحی در قالب اوقات فراغت با ورزش های بومی و محلی و بازی های محلی مهیا شود.

نظر شما