مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور

تامین اشتغال و بیمه روستاییان موجب کاهش مهاجرت به شهرها می شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۱:۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۰۰۸۶
تامین اشتغال و بیمه روستاییان موجب کاهش مهاجرت به شهرها می شود
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: ایجاد اشتغال و تامین بیمه روستاییان موجب ماندگاری در روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، رزمجو معاون سرمایه گداری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، هدایت الله جمالی پور استاندار، فرخزاد معاون عمرانی ، قبادی معاون اقتصادی و اکرم نجفی مدیرکل روستایی، حجت الاسلام سید محمود عرب به عنوان مدیر جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین معرفی شد.

علی شیرکانی در این مراسم که روز چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: بیمه زیرساخت توسعه است و فراگیر شدن آن در همه بخش ها می تواند دغدغه مردم را برطرف کند.

111113یزز

وی اضافه کرد: در بخش روستایی و عشایر موضوع پوشش بیمه بسیار اهمیت دارد و عشایر و روستائیان ما برای این که ترس و نگرانی از آینده خود نداشته باشند حتما باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

شیرکانی تصریح کرد:کشورهای توسعه یافته که مهاجرت معکوس در آنها شکل می گیرد امروز نگران مناطق روستایی خود شده اند زیرا امنیت غذایی در این مناطق شکل می گیرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، یادآورشد: امروزه ایجاد اشتغال در همه دنیا سخت شده و هزینه های زیادی نیاز دارد اما اشتغال پایدار روستایی با کمترین هزینه صورت می گیرد و این فرصت باید بخوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: برای این که کشور امنی داشته باشیم باید روستاهای ما آباد شده و وضعیت اشتغال پایدار و معیشت مناسبی داشته باشند تا از مهاجرت هم پیشگیری شود.

شیرکانی تصریح کرد: نظام های بیمه ای دنیا دارای لایه های اجتماعی، حمایتی و تکمیلی هستند و در این میان لایه های میانی هم دارند که می توانند به توانمند سازی افراد تحت پوشش کمک کنند و خوشبختانه در کشورمان نیز موضوع بیمه روستاییان و عشایر مورد توجه جدی قرار گرفته و دولت نقش کارفرما را بازی می کند.

وی اضافه کرد: در لایه های اجتماعی هم کمک بیمه ای صورت می گیرد و پرداخت عزتمندانه مورد توجه جدی قرار دارد لذا برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید بیمه اجتماعی را گسترش دهیم.

شیرکانی گفت: باید بیمه اختیاری روستایی و عشایر ترویج شود تا بتوانیم همه افراد جامعه هدف را تحت پوشش لبیمه ای قرار داده و همگان را از خدمات پیش بینی شده برخوردار کنیم.

وی یادآورشد: استان قزوین هم برای ما اهمیت ویژه دارد و می تواند به عنوان پایلوت در اجرای طرح ها انتخاب شود و آمادگی داریم در این زمینه همکاری لازم را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین 37 هزار بیمه شده روستایی و عشایر داریم که ۲۷ هزار نفر فعال هستند البته در تاکستان و طارم مشکلاتی هست که باید برطرف شود.

11111111

شیرکانی از حمایت ها و نگاه توسعه ای استاندار قزوین به بیمه های روستایی تشکر کرد و گفت: با تداوم حمایت ها می توانیم طرح های مهمی را در استان عملیاتی کنیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سعید رضایی مدیر سابق صندوق، حجت السلام سید محمود عرب به عنوان مدیر جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین معرفی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز