مدیر سابق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین:

استان قزوین ۲۰ هزار و ۵۰۰ بیمه شده روستایی و عشایر دارد

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۳:۵۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۲۰۲۲۰
استان قزوین ۲۰ هزار و ۵۰۰ بیمه شده روستایی و عشایر دارد
مدیر سابق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: تاکنون بیش از 20 هزار و 500 تن از روستاییان، عشایر و کشاورزان استانتحت پوشش بیمه صندوق قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید رضایی در این مراسم که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: یکی از مشکلات عشایر و روستائیان در گذشته نبود پوشش بیمه ای و الزام ساکنان روستاها برای مراجعه به شهرها بود که این وضعیت مهمترین دغدغه این گروه تاثیرگذار جامعه بود.

رضایی تصریح کرد: از سال 84 با تصویب راه اندازی صندوق بیمه این مشکل برطرف شد و امروز خدمات صندوق از طریق کارگزاری ها ارائه می شود و افراد تحت پوشش به رضایت نسبی رسیده اند.

وی گفت: با اجرای طرح میز خدمت روستایی و طرح خانه به خانه، ستادآموزش و اطلاع رسانی هم  راه اندازی شده که اگر فعالتر شود به دستاوردهای بهتری می رسیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین اظهارداشت: در 823 روستای استان قزوین اطلاع رسانی مناسبی انجام شده و همه ساکنان در جریان خدمات بیمه ای قرار گرفته اند و چون اختیاری است مشکلی نداریم و امیدواریم جامعه هدف از آن استقبال کند تا همه افراد واجد شرایط تحت پوشش قرار گیرند.

رضایی اضافه کرد: باید با فرهنگ سازی و آموزش باید کاری کنیم تا بیمه شدن در سبد خانوار روستایی قرار گیرد و در اولویت اول تا سوم عشایر و روستاییان و کشاورزان باشد.

وی یادآورشد: طرح حمایت از ورزشکاران روستایی را در استان اجرایی کردیم و قهرمانانی چون علی اصغر آسیابری و بهمن عسگری تحت پوشش هستند و تلاش می کنیم افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیر سابق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: در سال 92  با پوشش 11 هزار بیمه شده در رتبه 26 بودیم و امروز در بخش عملکردی در رتبه ششم قرار داریم و این فعالیتها با جدیت ادامه خواهد یافت.

جلسه 22

رضایی افزود: اقشار روستایی افرادی بی ادعا و صادق هستند که بی منت در تولید کشور نقش موثری دارند و هیچ تریبون و ادعایی هم ندارند و در این میان همه مدیرانی که قرار است به آنها خدمت کنند باید همین روحیه را داشته باشند.

وی یادآورشد: در استان قزوین 20 هزار و 500 نفر از روستاییان و کشاورزان و عشایر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و در ماههای اخیر 1595 بیمه شده جدید نیز به افراد تحت پوشش اضافه شده است.

رضایی گفت: قزوین استان مهمی در حوزه رسوتایی و عشایری است و امیدواریم با فرهنگ سازی بتوان موضوع بیمه این گروه را به عنوان دغدغه اصلی روستاییان و عشایر برطرف کرد.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سعید رضایی مدیر سابق، حجت الاسلام سید محمود عرب به عنوان مدیر جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین معرفی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز