ابوالفضل یاری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۱۵ پروژه مهم در استان قزوین اجرایی می شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۲۲:۴۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۲۱۱۸۷
۱۵ پروژه مهم در استان قزوین اجرایی می شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: با اجرای 15 پروژه مهم و زیربنایی مسیر تحول و توسعه استان هموار و تسریع می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ابوالفضل یاری در خصوص اجرای طرح های مهم و اولویت دار استان اظهارداشت: استان قزوین ظرفیت های زیادی برای اجرای طرح های مهم صنعتی، کشاورزی، گردشگری، علمی،فناوری و عمرانی دارد اما به دلیل محدودیت های اعتباری و مشکلاتی که کشور با آن روبرو شده تلاش کرده ایم ضمن اولویت بندی طرح ها برای عملیاتی شدن برخی که مهمتر هستند اقدام شود.

وی اضافه کرد: 15 پروژه مهم در استان اولویت بندی شده و با جدیت آن را پیگیری می کنیم تا به سرانجام برسد.

یاری تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم، آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین است که 26 شهر و 94 روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد و با این طرح دغدغه مردم استان بویژه شهر آبیک در تامین آب شرب برطرف می شود.

یاری 2

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآورشد: خرید لوله های خط انتقال این طرح انجام شده و تا یک ماه آینده قرارداد آن منعقد شده و  عملیاتی می شود که خط انتقال آب به شهر آبیک در اولویت است.

وی گفت: شهرک پوشاک از دیگر طرح های مهمی است که استاندار محترم هم در اجرای آن تاکید جدی دارند و مکان یابی آن در مجاورت پردیس های روستایی انجام شده و این طرح در محور قزوین به تهران اجرا خواهد شد که برای اشتغال بانوان هم فرصت مناسبی ایجاد خواهد کرد.

یاری اضافه کرد: شهرک علم و فنآوری از دیگر پروژه های اولویت دار استان است که مطالعات فاز یک آن انجام شده و این کار با مشارکت پارک علم و فنآوری استان انجام خواهد شد.

شهرک انرژی پیشرفت مناسبی ندارد 

وی اظهارداشت: ایجاد شهرک انرژی هم از کارهای مهمی است که باید در استان عملیاتی شود اما هنوز اقدام موثری برای جذب سرمایه گذار انجام نشده و پیشرفت چندانی ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین تصریح کرد: دهکده لجستیک کشاورزی از دیگر طرح هایی است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب شده و قرار است در جوار شهرک صنعتی حیدریه عملیاتی شود.

وی گفت: در کنار این طرح موضوع دهکده و هاب لجستیک هم از طرح های شاخصی است که می تواند اقتصاد استان را متحول کند و مطالعات این طرح نیز در حال انجام است.

یاری افزود: برای اجرای این طرح سه مکان پیشنهاد شده و در حال بررسی کارشناسی است و فراخوان هم داده شده تا به نتیجه برسیم.

سد نهب1

یاری تصریح کرد: احداث دو سد نهب و بالاخانلو از دیگر طرح های مهم استان است که امیدواریم هر دو سد تا پایان این دولت آبگیری و آماده بهره برداری شود.

وی اظهارداشت: پروژه گردشگری آب گرم یله گنبد با همکاری میراث فرهنگی و بخشداری و فرمانداری محل در فاز اول انجام شده که تکمیل طرح بسیار اهمیت دارد. 

یاری بیان کرد: یله گنبد روستایی در دهستان ایلات قاقازان غربی بخش کوهین شهرستان قزوین است که فاصله این روستا تا شهر قزوین حدود 65 کیلومتر می باشد و آبگرم یله گنبد در 15 کیلومترى شمال روستا قرار دارد. 

یاری بیان کرد: آب چشمه معدنى یله گنبد از دسته آب هاى معدنى بیکربناته کلسیک آهن و گازدار خیلى گرم است و خاصیت درمانی دارد و ایجاد منطقه گردشگری و تامین امکانات رفاهی می تواند به اشتغال و اقتصاد منطقه کمک کند.

دهکده طبیعت با اعتباراتی که از سوی آقای نوبخت ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص داده شده بخوبی پیش می رود و پیشرفت قابل قبولی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: منطقه گردشگری زرشک و کامان و تله سی یژ قزوین از دیگر طرح های خوبی است که پس از سالها توقف درحال حاضر فاز اول آن افتتاح شده و با تکمیل آن ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن قزوین به مقصد گردشگری ایجاد می شود.

تله سی یژ

وی اضافه کرد: چشمه نور در حوزه علم و فنآوری از دیگر کارهای بسیار ارزشمندی است که می تواند زمینه جذب هزاران داشنمند و نخبه علمی را در استان مهیا کند اما اعتبارات اختصاص یافته کافی نیست و این طرح به کندی پیش می رود.

یاری بیان کرد: برای فاز اول این طرح حدود 70 میلیارد تومان اختصاص داده شده که جوابگو نیست و این طرح بزرگ در یک پروسه 15 ساله به بهره برداری خواهد رسید و برای ما اهمیت اساسی دارد.

وی گفت: همه این پروژه ها بر اساس سند آمایش سرزمین تعریف شده و با افتتاح آنها استان قزوین جایگاه مهمی در حوزه علم و فنآوری، انرژی های نو، صنعت و اقتصاد پیدا خواهد کرد.

نظر شما