رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

بازگشایی بی محابای مدارس نگران کننده است و با آن مخالفیم

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۷:۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۱۶۲۸
بازگشایی بی محابای مدارس نگران کننده است و با آن مخالفیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بازگشایی بی محابای مدارس می تواند موجب افزایش تردد والدین و فعال شدن مشاغل دیگر شده و چالش استان را بیشتر کند و با آن مخالفیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که روز شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: با مشارکت خوب مردم و همکاری نهادهای مختلف کارهای ارزشمندی در استان صورت گرفته و در پایان پیک سوم قرار داریم. 

نامدار تصریح کرد: امیدواریم با وفاقی که بین مردم، نظام و مسئولان ایجاد شده بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کرده و شاهد ریشه کن شدن ویروس باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اسان قزوین یادآورشد: در حال حاضر نگران پیک چهارم بیماری هستیم و اگر برای بازتوانی و خستگی نیروی انسانی و تامین نیروی جایگزین و تامین امکانات مورد نیاز چاره اندیشی نکنیم با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

نامدار اظهارداشت: در جهان در روند مرگ و میر و ابتلا به بیماری شاهد کاهش نیستیم و در کشور انگلیس با افزایش فوتی ها شاهد کمبود تخت های بیمارستانی هستیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون بیماری هم گفت: اولین واکنش تایید واکس در ایران هم انجام شده و همه واکسن ها با در نظر گرفتن شرایط اضطراری وارد می شود و ما نیز در استان قزوین به دلیل داشتن جمعیت سالمند بالا در اولویت دریافت قرار داریم.

نامدار اضافه کرد: از دو ماه آینده واکسیناسیون در استان قزوین هم بتدریج آغاز خواهد شد و از اردیبهشت این کار جدی خواهد شد.

نامدار 2

وی بیان کرد: فوتی های استان در اواخر آبان ماه در یک هته حدود 64 نفر بود که امروز به 13 نفر رسیده و در دی ماه در برخی روزها حتی یک مورد فوتی هم نداشتیم.

بازگشایی بی محابای مدارس خطرناک است

نامدار در خصوص بازگشایی در شرایط زرد و آبی هم گفت: در شرایط کنونی بسیار نگران بازگشایی بی محابا هستیم و آغاز مسافرت ها هم بسیار خطرناک است به طوری که گفته شده در یک روز 40 هزار نفر به قشم رفتند و شهرهای شمالی بسیار شلوغ شده که این وضعیت می تواند همه اقدامات انجام شده را هدر دهد.

وی گفت: شهروندان بدانند تا زمانی که واکسن زده نشده باید مراقب باشیم و رعایت پروتکل ها را جدی بگیریم و حتی زمان واکسن هم تا 50 درصد می تواند موثر باشد و بقیه آن به میزان کنترل و مراقبت ما بستگی دارد.

نامدار بیان کرد: بازگشایی مدارس در شرایط کنونی بسیار نگران کننده است زیرا موجب تردد والدین و سرویس ها شده و مشاغل وابسته هم فعال می شوند و احتمال آلودگی بالا می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: تداوم ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 21 شب تا 4 بامداد در کاهش دورهمی ها و آلودگی به ویروس موثر بوده و ضروری است همچنان با جدیت اجرا شود.

پیمان نامدار در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان قزوین اظهار داشت: در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد 22 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان قزوین بستری شدند و در این مدت 19 بیمار  کرونایی هم بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع 179 بیمار بستری 23 نفر از آن‌ها با حال عمومی بد به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته، مورد جدید فوت قطعی در اثر کرونا ویروس در استان ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه موارد قطعی به کرونا در استان نیز به 69 نفر رسیده است، گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد 22 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای استان قزوین بستری شدند.

نامدار در ادامه گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون 16 هزار و 651 نفر در بیمارستانهای استان بستری شده اند و یک هزار و 252 نفر نیز فوت کرده اند.

وی اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی در استان قزوین بسیار موفق بوده و توانسته در مراقبت افراد در منزل و تست افراد و شناسایی افراد با تست مثبت بسیار موثر باشد و تداوم آن را تا ریشه کنی ویروس درخواست داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز