حسنعلی اصغری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مدارس اول و دوم ابتدایی از اول بهمن بازگشایی می شود/ بازگشایی ۱۰۰۴ مدرسه در شهرهای آبی

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۰۸:۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۲۱۹۳۹
مدارس اول و دوم ابتدایی از اول بهمن بازگشایی می شود/ بازگشایی ۱۰۰۴ مدرسه در شهرهای آبی
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مدارس ابتدایی پایه های اول و دوم و هنرستانهای فنی و حرفه ای از اول بهمن بازگشایی می شوند و حضور دانش آموزان در کلاس ها اختیاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری در این باره اظهارداشت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا و تاکید وزارت آموزش و پرورش، کلاس های پایه اول و دوم ابتدایی برای آمادگی بیشتر و شرکت در امتحانات از اول بهمن ماه بازگشایی می شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که تدریس پایه های اول و دوم در فضای مجازی برای دانش آموزان این مقطع تاثیر مناسبی نداشته وافراد آمادگی مناسبی برای امتحان ندارند، نگران افت تحصیلی کودکان هستیم لذا مقرر شده با تشکیل محدود کلاس های حضوری نسبت به رفع اشکال اقدام شود.

اصغری تصریح کرد: همچنین هنرجویان هنرستانهای کار دانش و فنی حرفه ای هم که امسال هیچ دوره آموزش عملی  ندیده اند باید برای مهارت آموزی در کلاس های حضوری شرکت کنندو بازگشایی هنرستانها را هم در دستور کار داریم.

اصغری 1234

وی اظهارداشت: خوشبختانه فضای هنرستانها و کارگاههای آموزشی وسیع است و با رعایت پروتکل های بهداشتی امیدواریم این کلاسها بدون هیج مشکلی برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر شهرهای قزوین و تاکستان در وضعیت زرد و بقیه  شهرستانها در وضعیت آبی است و ما می توانیم در 4 شهرستان مدارس ابتدایی و هنرستانها را بازگشایی کنیم.

اصغری اضافه کرد: در شهرهای آبی تمام مدارسی که کمتر از 50 نفر دانش آموز دارند می توانند کلاس حضوری داشته  باشند که در این مدارس همه پروتکل های بهداشتی رعایت خواهد شد.

بازگشایی 1004 مدرسه در مناطق آبی 

وی گفت: در حال حاضر یک هزار و 4 مدرسه با کمتر از 50 دانش آموز داریم که در شرایط آبی می توانند بازگشایی شوند که در این مدارس بیش از 19 هزار و 850 نفر دانش آموز تحصیل می کنند.

اصغری افزود: با همه مدیران این مدارس گفتگو خواهد شد تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از این فرصت برای ایجاد تعامل دانش آموزان و معلمان بخوبی استفاده کنند و با کمترین افراد این کلاس ها برگزار شود.

وی بیان کرد: در هر کلاس حداقل 5 نفر و حداکثر 10 نفر حضور خواهد یافت و این کلاس ها فقط دو روز در هفته  تشکیل خواهد شد.

2121

حضور در کلاس های اختیاری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در کلاس ها نداریم و والدینی که تمایل دارند تا فرزندانشان برای رفع اشکال و حفظ آمادگی بیشتر و تعامل با معلمان خود در مدرسه حاضر باشند می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی گفت: اگر والدین و دانش آموزان برای کلاس های حضوری علاقه نداشته باشند ما هیچ اجباری نخواهیم داشت و تلاش می کنیم از طریق فضای مجازی و شبکه شاد همچون گذشته برای تحصیل دانش آموزان اقدام کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز