مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

۳۵ عنوان شغلی سخت و زیان آور در کمیته تجدید نظر استان قزوین بررسی شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۰:۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۱۲۲۰۹۹
۳۵ عنوان شغلی سخت و زیان آور در کمیته تجدید نظر استان قزوین بررسی شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: 35 عنوان شغلی سخت و زیان آور در کمیته تجدید نظرمشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رضا گروسی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این باره اظهار داشت: 15 درخواست تجدید نظر مشاغل سخت وزیان آور استان قزوین درقالب 35 عنوان شغلی بر اساس درخواست  مشاغل سخت و زیان آور در بین 13 کارگاه در کمیته تجدید نظر مشاغل سخت وزیان آور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت سلامت نیروی انسانی در محیط کار گفت: مشاغل سخت و زیان آور کار‌هایی است که درآن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار بالاتر از حد استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی، جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

گروسی تصریح کرد: با تلاش انجام شده، رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: بر اساس بند 1 ماده 13 آئین نامه مربوطه، بیمه شدگانی که  حداقل 20 سال سابقه کار متوالی یا 25 سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور را دارا باشند بدون شرط سنی مشمول بازنشستگی می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآورشد: به استناد تبصره پنج ماده هشت آیین نامه اجرایی کار‌های سخت و زیان آور، رای کمیته بدوی در مدت 15 روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی است.

وی در خصوص چگونگی ارائه درخواست هم گفت: بیمه شدگان شاغل در کارهای سخت و زیان آور طبق توافق به  عمل آمده ضمن مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و مشخص کردن عنوان شغلی می توانند به یکی از ادارات شهرستان محل کار مراجعه کرده و پس از بازرسی از محل کار این موضوع توسط کارشناسان ماده 2 آئین نامه در کمیته بدوی مورد بررسی قرار  می گیرد.

گروسی اضافه کرد: کمیته استانی با تطبیق شغل یا مشاغل مندرج در فرم ها و با توجه به مشاغل سخت و زیان آور و گزارش کارشناسان در مورد سخت و زیان آور بودن یا نبودن هر یک از مشاغل ذکر شده در فرم تقاضا  اظهار نظر کرده و برای بررسی سایر شرایط و اقدامات بعدی مراتب را به شعبه تامین اجتماعی محل پرداخت حق بیمه ارسال می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز