عباس علایی مقدم در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۳۹ هزار بانوی ورزشکار در استان قزوین بیمه شده اند

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۰:۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۲۲۶۴۷
۳۹ هزار بانوی ورزشکار در استان قزوین بیمه شده اند
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در هشت سال گذشته تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان قزوین از 20 هزار نفر به 39 هزار نفر رسیده و دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم درباره وضعیت ورزش بانوان استان قزوین اظهارداشت: توجه به ورزش بانوان برای تضمین سلامت نیمی از جمعیت جامعه در اولویت برنامه های اداره ورزش و جوانان استان قزوین قرار داشته و در این راستا با تامین امکانات مناسب در شهرها و روستاها تلاش کرده ایم تا زمینه نشاط و سلامتی این گروه با ورزش های مفرح فراهم شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر 16 رشته ورزشی بانوان در طرح آمایشی مهیا شده و رشته های بسکتبال، کبدی، تیراندازی، کاراته، فوتبال، والیبال، قایقرانی، تکواندو، تنیس، ورزش های رزمی، ورزش نابینایان، تنیس روی میز، اسکیت، شطرنج، دوچرخه سواری و هندبال برای این گروه فعال شده است.

علایی مقدم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در خصوص امکانات ورزشی مورد استفاده بانوان استان تصریح کرد: در حال حاضر 16 سالن ورزشی به مساحت 18 هزار و 762 مترمربع، یک سالن روستایی و 15 سالن شهری در اختیار بانوان ورزشکار است که دو سالن در شهرستان البرز، دو سالن در آبیک، دو سالن در تاکستان، سه سانل در شهرستان بویین زهرا و 7 سالن در شهرستان قزوین در اختیار ورزشکاران است.

وی گفت: سرانه ورزشی بانوان در استان 3 صدم مترمربع است که با جمعیت 623 هزار و 262 نفری بانوان استان این میزان جوابگوی نیازها نیست.

علایی مقدم در ادامه در خصوص وضعیت ورزش های قهرمانی و همگانی در بخش بانوان هم اظهارداشت: در بخش ورزش قهرمانی 23 هزار و 642 نفر، در همگانی 12 هزار و 115 نفر و در بخش روستایی یک هزار و 760 نفر و رشته جانبازان و معلولان 70 ورزشکار زن در استان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: نرخ ورزشکاران زن به مرد در بخش قهرمانی 39 درصد، در رشته همگانی 91 درصد، بخش روستایی 53 درصد و جانبازان و معلولان حدود33 درصد است.

علایی مقدم گفت: تعداد ورزشکاران زن سازمان یافته در استان را بالغ بر 39 هزار و 350 نفر اعلام کرد و گفت: رشد دو برابری تعداد ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده بانو در استان قزوین درهشت سال گذشته از  20 هزار نفر به 39 هزار نفر در سال گذشته رسید که نیمی از جمعیت 80 هزار نفری سازمان یافته استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: رشد 3 برابری تعداد مربیان و داوران تربیت شده در 8 سال گذشته از 2 هزار نفر به 6  هزار نفر و رشد 4 برابری تاسیس باشگاه های ورزشی ویژه  بانوان از 30 باشگاه به 122 باشگاه از اقدامات مهمی است که رویکرد اداره ورزش و جوانان به این گروه را نشان می دهد.

مدال زنان

علایی مقدم افزود:  در استان قزوین تعداد  22 ورزشکار عضو تیم ملی بانوان شده و تعداد 43 ورزشکار نیز به تیم های ملی دعوت شده اند که بیانگر توانمندی ورزشی این گروه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد:  کسب 53 مدال فراملی، کسب 330 مدال قهرمان کشوری، میزبانی 43 مسابقه قهرمانی کشور و اردوهای تیم ملی بانوان و اعزام به 194 مسابقه کشوری از توانمندی های ورزش بانوان استان است.

حضور 23 تیم ورزشی بانوان در لیگ

وی بیان کرد: در حال حاضر 23 تیم بانوان در لیگ های کشوری حضور دارند و 33 کلاس داوری و مربیگری نیز برای ورزشکاران زن در استان برگزار شده است.

ورزشکاران زن

علایی مقدم اضافه کرد: کسب عنوان بهترین مربی جهان توسط فاطمه صفرپور مربی تیم ملی تکواندو، در یازدهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان، تهمینه کربلایی صادقی دارنده مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا، سمیرا جلیلوند دارنده مدال برنز گلبال پارا آسیایی جاکارتا از دیگر افتخارات بانوان ورزشکار استان قزوین است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز