مریم بهروزی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

هوای استان قزوین برفی می شود/ احتمال کولاک و یخبندان جاده ها

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۰۸:۵۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۲۳۲۵۳
هوای استان قزوین برفی می شود/ احتمال کولاک و یخبندان جاده ها
کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با ورود سامانه بارشی به استان، امروز و فردا شاهد بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر و یخبندان شدن جاده ها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بهروزی در این باره اظهارداشت: از بعدازظهر امروز چهارشنبه یک سامانه بارشی وارد استان می شود که شاهد ابری شدن هوا در منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: این سامانه امشب در استان مستقر شده و از آن انتظار بارش برف داریم و تا ظهر فردا پنجشنبه در برخی ساعات بارش برف خواهیم داشت که در نیمه شمالی این بارش بیشتر از مناطق دیگر نمود دارد. 

.بهروزی

بهروزی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت وزش باد شدید شمالی است که با سرعت بالا پیش بینی می شود، به همین علت در مناطق کوهستانی، گردنه ها و برخی مناطق دیگر استان این وضعیت می تواند کولاک برف را به همراه داشته باشد. 

وی اظهارداشت: از فردا شب تا اوایل هفته آینده  همکاهش دما داریم و برای صبح روز جمعه و شنبه سرمایی بین 10 تا 12 درجه را در استان پیش بینی می کنیم.

کارشناس هواشناسی استان قزوین بیان کرد: با وضعیت اعلام شده، وقوع پدیده یخبندان بویژه در برخی محورهای مواصلاتی استان محتمل است و لغزندگی جاده نیز پیش بینی می شود.

بهروزی اظهارداشت: در مدت زمان استقرار این سیستم بارشی احتمال لغزندگی جاده ها و کاهش دید را انتظار داریم و اختلال در سفرهای درون شهری و برون شهری و قطع احتمالی راههای ارتباط روستایی و کوهستانی هم پیش بینی می شود.

وی گفت: سردترین نقطه استان تا دیشب شهر بویین زهرا با 4 درجه زیر صفر و گرمترین نقطه، شهر رازمیان با 15 درجه بالای صفر گزارش شده است.

بهروزی همچنین نوسان دمای هوای شهر قزوین را بین یک درجه زیر صفر و 12 درجه بالای صفر اعلام کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز