معاون کل وزارت بهداشت:

راه اندازی ۱۱ هزار و ۹۰۰ تخت قرنطینه در کشور/ مراقبت بهداشتی و قرنظینه جدی گرفته شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۱۱:۵۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۲۴۰۷۱
راه اندازی  ۱۱ هزار و ۹۰۰ تخت قرنطینه در کشور/ مراقبت بهداشتی و قرنظینه جدی گرفته شود
معاون کل وزارت بهداشت گفت: با ایجاد 11 هزار و 900 تخت جدید قرنطینه همزمان با کاهش روند بیماری و فوتی ها باید قرنطینه، ایزوله و رعایت پروتکل ها در کشور بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ایرج حریرچی روز پنجشنبه در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در محل استانداری برگزار شد اظهارداشت: روزانه بیش از 6 هزار بیمار جدید در کشور شناسایی می شود که حدود 800 نفر آنها بستری می شوند اما باید دانست که انتشار ویروس از یک بیمار آغاز شد لذا حتی یک مبتلا می تواند مشکل ساز شود.

حریرچی تصریح کرد: باید بیش از 85 درصد جوامع واکسینه شوند تا بتوانیم ایمن سازی را انجام دهیم لذا تا اطلاع ثانوی مردم هیچ کشوری نمی توانند ماسک زدن و رعایت پروتکل ها را کنار بگذارند و احساس امنیت کنند.

وی اظهارداشت: همچنان باید رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی از سوی همه شهروندان مورد توجه قرار گیرد تا تلاش های انجام شده زیر سوال نرود و با بحران دیگری مواجه نشویم.

حریرچی 4

مراقبتهای بهداشتی باید با کاهش بستری ها بیشتر شود

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: در شرایطی که میزان مرگ و میر به صفر و مبتلایان به کرونا کاهش یابد باید مراقبت های بهداشتی و رعایت پروتکل ها بیشتر شود و به هر میزان که شاهد روند نزوالی هستیم باید قرنطینه و مراقبت را به همان میزان بالا ببریم.

حریرچی اضافه کرد: در وضعیت کنونی شدیدا به وحدت و هم فکری و هم افزایی همه نیروها و دستگاهها نیازمندیم تا بتوانیم در کنار سایر مشکلات بر کرونا غلبه کنیم.

وی یادآورشد: استان قزوین به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر 11 استان کشور از شرایط خاصی برخوردار است و به دلیل سالمند بودن جمعیت خود نیازمند انجام تست و قرنطینه بیشتری است تا مدیریت در استان راحت تر شود.

حریرچی گفت: در سفرهای قبلی از مسئولان استان قزوین درخواست کردیم تست های شناسایی افراد مثبت را افزایش دهند که این کار انجام شده اما امروز ضمن تقاضا برای تداوم این روند انتار داریم موضوع قرنطینه و ایزوله افراد هم با جدیت صورت گیرد.

وی اظهارداشت: اگر قرنطینه و ایزوله افراد بخوبی انجام نشود در واقع تست کردن هم بیهوده می شود لذا امیدواریم قزوین در این زمینه نیز بتواند در کشور شاخص شود و الگوی خوبی را ارائه کند.

فراهم شدن 11 هزار و 900 تخت برای قرنطینه 

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: در سراسر کشور بیش از 11 هزار و 900 تخت راه اندازی شده اما در دو ماه گذشته قرنطینه کمی داشته ایم که این روند اشکال دارد.

استاندار55

وی گفت: در استان قزوین هم 377 تخت برای قرنطینه راه اندازی شده اما فقط یک تخت مورد استفاده قرار گرفته که نشان می دهد هم ما در هدایت افراد خوب عمل نکردیم و هم مردم رغبت و یا اطلاع لازم را برای استفاده ندارند که این روند باید اصلاح شود.

حریرچی تصریح کرد: در استان قزوین حدود 40 تا 50 درصد افرادی که تست می شوند باید قرنطینه شوند تا به شرایط مناسبی برسیم و اوضاع را مدیریت کنیم.

بیشتر فوتی ها بیماری زمینه ای داشته اند

وی در ادامه اظهارداشت: بیشتر فوتی ها و مبتلایان به کرونا در کشور و استان قزوین مربوط به کسانی است که بیماری زمینه ای و یا سن بالای 65 سال دارند و این موضوع نشان می دهد باید در مراقبت از این افراد تلاش بیشتری کنیم.

حریرچی گفت: قرنطینه برای کسانی است که تست آنها مثبت شده و ایزوله برای اطرافیان بیمارانی است که در تماس با افراد آلوده بوده اند و این موضوع در کنترل و کاهش بیماری بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

حمایت از افراد کم درآمد جدی گرفته شود

 حریرچی در ادامه بیان کرد: بعد از کرونا در اکثر کشورهای دنیا فقرا بیشترین آسیب را دیدند و فقیر تر شدند و در کشور ما نیز تورم و مشکلات اقتصادی و آسیب های کرونا به طبقه کم درآمد و نیازمند آسیب زیادی زده که از فعالان طرح شهید سلیمانی انتظار داریم چتر حمایتی خود را بر روی این قشر گسترده کرده و آنها را مورد حمایت بیشتری بیشتری قرار دهند.

وی بیان کرد: نیروهای بسیجی، جهادی و خودجوش می توانند در طرح شهید سلیمانی موضوع مراقبت از سالمندان و رسیدگی به امور بیماران زمینه ای را در دستور کار خود قرار دهند تا آُسیب های این بخش به حداقل برسد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: نقطه کلیدی این است که بر خلاف تصور اولیه در اپیدمی ها روند بیماری که نزولی شود حتما لازم است اقدامات سیستم مراقبتی بیشتر شود و تجربه بین المللی دنیا هم نشان می دهد وقتی روند بیماری کم می شود اگر عادی انگاری کنیم آسیب جدی می بینیم.

حریرچی 122

حریرچی از اقدامات خوب انجام شده در استان قزوین در مبارزه با کرونا تشکر و قدردانی کرد و یادآورشد: با مدیریت خوب موجود در استان و همکاری همه دستگاهها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، بسیج، سپاه، نیروهای مردمی و جهادی و رسانه ها شاهد موفقیت های بسیار ارزشمندی هستیم که امیدواریم این همکاری ها تداوم یابد.

وی گفت: استان قزوین با موقعیت جغرافیایی، همجواری با استانهای مختلف و مسیر ترانزیتی و ترکیب سنی جمعیت و میزان مراوداتی که با دیگر استانها دارد می توانست به یک منطقه بحرانی در حوزه کرونا تبدیل شود اما با تلاش همه جانبه مدافعان سلامت و کمک سایر دستگاهها بخوبی مدیریت شده و وضعیت قابل قبولی دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز