شرکت آبفای استان قزوین اعلام کرد:

تامین آب شرب روستای لات در الموت غربی با تانکر انجام می شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۲۱:۰۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۲۵۲۲۳
تامین آب شرب روستای لات در الموت غربی با تانکر انجام می شود
شرکت آبفای استان قزوین در پی بروز مشکل و قطع آب آشامیدنی روستای لات از توابع الموت غربی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد آبرسانی به این روستا به صورت سیار و با تانکر انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شرکت آبفای استان قزوین در پی قطعی آب آشامیدنی روستای لات (احمد آباد) در منطقه الموت غربی از توابع شهرستان قزوین که منجر به تجمع تعدادی از اهالی در مقابل استانداری قزوین و انتشار خبر آن در فضای مجازی شد، اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در سال های گذشته، طرح آبرسانی به این روستا از سرچشمه هایی در فاصله ۱۰ کیلومتری روستا و در یک منطقه صعب العبور کوهستانی انجام می شده و حوزه آبریز منبع تامین آب روستای لات با یکی از روستاهای استان گیلان مشترک و از نظر مالکیت، مورد اختلاف دو روستا بوده و در سال های قبل چندین بار این منابع آبی مورد مناقشه قرار گرفته است.

در این میان، اختلاف یاد شده به حدی بوده که منجر به تخریب خط انتقال آب آشامیدنی توسط افراد ناشناس شده و حتی سال گذشته نیز جلسات متعددی با حضور مسئولان سیاسی و امنیتی دو استان گیلان و قزوین برگزار شد که متاسفانه اختلاف اهالی دو روستا مرتفع نشد، به طوری که اخیرا خط انتقال آب روستای لات توسط عده ای برای چندمین بار مورد تعرض و تخریب قرار گرفت.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: آنچه موجب بروز این ‌مشکل شده، اختلاف های اهالی دو روستا بوده و ارتباطی به عملکرد  دستگاه های متولی ندارد ولی با این حال مدیران ارشد در هر دو استان،  پیگیر حل و فصل موضوع هستند لذا با تمهیدات لازم با وجود صعب العبور بودن منطقه، هم اکنون آب آشامیدنی مورد نیاز روستای لات توسط شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تا مشخص شدن چگونگی ادامه کار، به صورت تانکر آبرسانی سیار تامین می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز