رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

اجرای طرح پزشک خانواده و نسخه الکترونیک به تحقق عدالت اجتماعی کمک می کند

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۱:۰۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۲۵۴۲۰
اجرای طرح پزشک خانواده و نسخه الکترونیک به تحقق عدالت اجتماعی کمک می کند
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: اجرای طرح پزشک خانواده، توسعه نسخه الکترونیک و بهره گیری از تکنولوژی روز در سیستم درمانی ضمن کاهش هزینه مردم به شفاف سازی و عدالت اجتماعی کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین روز یکشنبه با حضور در اداره مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در خصوص تسریع در اجرای نسخه الکترونیک تاکید کرد.

لطف الله سیاهکلی در نشست با مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی اظهارداشت:امروز دغدغه مهم مردم دریافت خدمات درمانی بدون نگرانی و استرس است لذا باید وقتی کسی دفترچه بیمه دارد نگران درمان و بستری و خدمات پزشکی خود نباشد و فقط درد بیماری را تحمل کند.

وی بیان کرد: باید خدمات رسانی با دفترچه های بیمه درمانی آنقدر افزایش پیدا کند تا همه خدمات را تحت پوشش قرار دهد و نیازی به بیمه مکمل و اضافه نباشد و هر فردی که هزینه بیمه خود را داد از همه نوع خدمات بیمه ای برخوردار شود.

درمان 7

توسعه دولت الکترونیک موجب عدالت اجتماعی و کاهش فساد و رانت می شود

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی اوقات در نوع مدیریت خود به گونه ای رفتار می کنیم که فاصله طبقاتی ایجاد می شود و این روش ها هرگز با اعتقادات و باورهای دینی و راه شهدا سنخیتی ندارد و نارضایتی ایجاد می کند.

وی اظهارداشت: گاهی اوقات با قوانین اشتباه و مقررات دست و پاگیر برای مردم مشکل ایجاد می کنیم در حالی که در نظام اسلامی نباید مردم در رنج و نگرانی باشند و شهروند درجه یک، دو و سه نداریم و یکی از مراکزی که می تواند فاصله طبقاتی را حذف کند همین بیمه درمانی و تامین اجتماعی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآورشد: امروز برای کاهش هزینه ها وتسریع در خدمت رسانی باید از تکنولوژی در همه امور بویژه خدمات درمانی استفاده کنیم تا هم خدمت رسانی بهتر شود و هم شاهد کاهش مراجعه حضوری مردم به مراکز درمانی و بیمارستانی مگر در موارد ضروری باشیم.

وی گفت: اگر نسخه الکترونیک فراگیر و پزشک خانواده راه اندازی شود می توان تحول بزرگی در کاهش هزینه ها، شفاف سازی و حذف رانت، فساد و درمان از راه دور در سیستم اداری ایجاد کرد.

سیاهکلی اظهارداشت: سیستم درمانی و پزشکان ما باید به روز شود و از تکنولوژی روز برخوردار شده و در بهره گیری از فناوری ها پیشرو باشد و مردم با کمترین مراجعه و هزینه درمان شوند. 

وی بیان کرد: فناوری اطلاعات ابزار اجرای عدالت است و ما علیرغم این که قوانین عدالت محور و دانش روز را داریم اما ابزار اجرا و عزم جدی در اجرا نداشته ایم اما امروز فناوری اطلاعات این امکان را ایجاب می کند تا بتوانیم با کنترل و نظارت در امور به تحقق عدالت کمک‌کنیم.

سیاهکلی اضافه کرد: فناوری می تواند جلوی دروغ و تقلب را بگیرد و به شفاف سازی کارها و اصلاح رفتارها کمک کند و اگر عقب ماندگی در بهره گیری از فناوری را جبران کنیم به دستاوردهای خوبی می رسیم.

وی اظهارداشت: با گسترش دولت الکترونیک بدون تردید فساد و رانت در کشور تعطیل می شود و اگر توانستیم برای فناوری اطلاعات برنامه داشته باشیم و از آن به درستی استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

درمان 3

وی فرهنگ سازی را در اجرای دولت الکترونیک مهم دانست و گفت: باید مردم را توجیه کنید تا با خدمات و مزایای دولت الکترونیک بیشتر آشنا شوند و در اجرای طرح همکاری کنند و یک پزشک به صورت شبانه روزی برای ارجاع و پاسخگویی آماده باشد تا کار مردم انجام شود.

سیاهکلی بیان کرد: چون فرصت زندگی دوباره نیست حق اشتباه نداریم و از آنجا که اسلام زندگی سعادتمند را پیش بینی کرده وظیفه داریم بستر این زندگی شرافتمندانه و توام با رفاه و آسایش را برای همگان مهیا کرده و تلاش کنیم در یک بار زندگی و تولد خود همه مردم از نعمت های الهی با رعایت حلال و حرام بهره مند شوند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: یکی از طرح های مهم که در کشور متوقف شد پزشک خانواده است که اگر عملیاتی شود می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی گفت: از مدیران استان درخواست می کنیم در سفرهای مسئولان کشوری به جای ارائه گزارش از موفقیتها و برتر شدن که شاخص های آن هم گاهی ایراد دارد از مشکلات و کمبودها و واقعیتهای دستگاه خود گزارش دهند تا بتوان موانع را برطرف کرد.

سیاهکلی اضافه کرد: امروز استان قزوین به دلیل نزدیکی به تهران و ارائه آمارهای غیر واقعی، کمترین بودجه را دارد زیرا تصور شده این استان برخوردار است و محرومیت ندارد در حالی که در مناطق مختلفی چون آوج، طارم و الموت و حتی آبیک و بویین زهرا با مشکلات جدی در حوزه راه روستایی و آب َآشامیدنی و آلودگی هوا مواجهیم و نمی توانیم با این اعتبارات آن را حل کنیم.

وی گفت: هرگز استان شاخص و ممتازی نیستیم اما همه چیز خوب جلوه داده شده در حالی که انتظار داریم مشکلات به تهران منعکس شده و با مطالبه گری و دادن طرح و برنامه برای رفع موانع با کمک مسئولان کشوری اقدام شود.

سیاهکلی افزود: امروز نوسازی و بهسازی و روکش آسفالت جاده های روستایی استان قزوین بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تامین آب شرب برخی شهرها و روستاها هزینه میلیاردی می خواهد که قادر به تامین آن نیستیم.

درمان 2

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: یکی از کارهای خوب انجام شده بازگشت بیمارستان خیریه رحیمیان به چرخه خدمت رسانی است که این مرکز  می تواند در حل مشکلات درمانی ساکنان الوند که از طبقه کارگر هستند کمک کند.

وی افزود: این بیمارستان که به دانشگاه علوم پزشکی قزوین واگذار شده با ارائه خدمات درمانی با تعرفه دولتی می تواند دغدغه مردم منطقه را حل کند که از این حرکت ارزشمند تقدیر می شود.

سیاهکلی آمادگی خود را برای راه اندازی پزشک خانواده با کمک مجلس اعلام کرد.

 

نظر شما