مدیر درمان تامین اجتماعی قزوین:

۶۴ درصد جمعیت قزوین تحت پوشش خدمات درمانی تامین اجتماعی قرار دارند

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۳:۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۵۵۲۱
۶۴ درصد جمعیت قزوین تحت پوشش خدمات درمانی تامین اجتماعی قرار دارند
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: 900 هزار نفر از جمعیت استان قزوین معادل 64 درصد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد صادق بابایی روز یکشنبه در نشست با لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان با ارائه گزارشی از وضعیت بیمارستانهای تحت پوشش تامین اجتماعی اظهارداشت: در استان قزوین 15 بیمارستان و دی کلینیک، 66 درمانگاه و پلی کلینیک، 119 پاراکلینیک، 143 داروخانه، 55 دندانپزشک، 175 پزشک متخصص و فوق تخصص و 124 پزشک عمومی زمینه خدمت رسانی به جمعیت 900 هزار نفری را مهیا کرده اند.

وی افزود: در شش ماهه اول امسال تعداد 29 هزار و 281 فقره سند برای بیماران سرپایی و بستری صادر شد و متوسط رسیدگی به پرونده های سرپایی 53 روز و بستری 45 روز بوده است.

درمان 5

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین یادآورشد: در سال جاری بیش از 492 هزار و 538 نسخه الکترونیک توسط 289 پزشک صادر و ارسال شده است.  

بابایی گفت: در حال حاضر در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان 360 تخت داریم که بزودی 16 تخت جدید در بخش نورولوژی اضافه خواهد شد که این کار به خدمت رسانی بهتر مردم منجر خواهد شد.

وی از تجهیز بیمارستان خیریه رحیمیان هم خبر داد و اظهارداشت: افزایش خرید خدمت از بیمارستانهای دیگر در دستور کار بوده و با اختصاص 30 میلیارد تومان بیمارستان رحیمیان هم به چرخه درمانی استان برگشته است که می تواند برای مردم الوند خبر خوبی باشد.

بابایی اظهارداشت: همچنین 45 هزار پرونده نسخه الکترونیک در مدیریت درمان استان قزوین تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در بیمارستان رازی ۱۵ تخت جدید اضافه می شود و تاکنون دستگاههای مدرن MRI و سی تی اسکن، ماموگرافی برای تصویربرداری و رادیولوژی تهیه شده و با تشکیل 45 هزار پرونده، سراغ بیماران بازنشسته خواهیم رفت تا خدمات درمانی لازم را به آنها ارائه کنیم.

بابایی گفت: در هوشمند سازی هم خوب عمل کرده ایم و ۸۰ درصد تعمیرات اساسی بیمارستانها با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان انجام شده و با امکانات تشخیصی خوبی که در استان داریم اگر زمینه استفاده از خدمات پزشکان متخصص دیگر هم مهیا شود به دستاوردهای بهتری می رسیم.

بستری شدن 4 هزار بیمار کرونایی در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان

وی در ادامه از بسیج امکانات تامین اجتماعی برای کمک به بیماران کرونایی هم خبر داد و یادآورشد: در ایام کرونا با در اختیار قرار دادن تخت های بیمارستانهای رازی و شفا در تاکستان توانستیم بیش از 4 هزار بیمار کرونایی بستری در این مراکز را درمان کنیم و 3300 نفر آنها ترخیص شده اند.

درمان 2

بابایی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ تخت در بیمارستان رازی قزوین و ۵۰ تخت در بیمارستان تاکستان در خدمت بیماران کرونا قرار دارد.

در ادامه کامران سلیمانی رئیس اداره بیمارستانی تامین اجتماعی استان قزوین گفت: کارهای خوبی در بیمه درمانی استان صورت گرفته که شاید در دید بیماران نباشد از جمله کنترل عفونت در بیمارستانهای تحت پوشش تامین اجتماعی در تاکستان و قزوین است.

سلیمانی افزود: با دریافت گواهینامه ایزو ۱۴ هزار و نشان سبز توانستیم در بیمارستان رازی لوح سیمین و در شفای تاکستان لوح زرین را کسب کنیم و  در آموزش هم رتبه برتر کشوری را کسب کنیم.

وی گفت: نظارت بر تزریق خون بیمار در بیماستانهای تامین اجتماعی انجام می شود و با پیاده کردن نظام ارزیابی بیمارستانی داریم و در حال حاضر میزان رضایتمندی در بیمارستان رازی به 95 درصد و در شفای تاکستان به ۹۶ درصد رسیده است.

زهرا یوسفی نیز اظهارداشت: طرخ ۳۰۷۰ با هدف ارائه 30 خدمت به 70 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش از کارهای ارزشمندی است که عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶۸ درصد نسخه ها الکترونیک شده و از اول فروردین ;I ۱۴ هزار نسخه الکترونیک داشتیم این میزان به ۸۵ هزار عدد رسیده و پرونده الکترونیک در بیمارستانهای دولتی از جمله ولایت هم اجرایی شده و در بخش خصوصی هم عملایتی خواهد شد.

یوسفی گفت: با ارائه تسهیلات لازم برای هر پزشک ۴۰ میلیون و برای هر درمانگاه ۱۰۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات الکترونیک تسهیلات داده می شود که با اجرای نسخه الکترونیک ضمن حذف دفترچه های درمانی کاغذی شهروندان می توانند با کد ملی خدمات درمانی دریافت کنند.

درمان 3

وی اظهارداشت: نسخه الکترونیک مزایای زیادی دارد و بیمار می تواند سابقه درمانی و پزشکی خود را به اختیار به پزشک دهد و بد خطی پزشکان رفع می شود و میلیاردها تومان صرفه جویی خواهد شد.

یوسفی تصریح کرد: بستر اینترنت ضعیف است و با همه مشکلات ناشی از توجیه پزشکان برای ورود به سیستم نسخه الکترونیک سرعت پایین اینترنت مشکل ساز شده که باید برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز