مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

معلم خاطی در قزوین به هیئت بدوی تخلفات اداری معرفی شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۳:۵۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۶۲۹۵
معلم خاطی در قزوین به هیئت بدوی تخلفات اداری معرفی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: معلم خاطی که دانش آموز پایه سوم ابتدایی را تنبیه کرده بود به هیئت تخلفات اداری معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری در این زمینه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از معلمان خاطی متاسفانه در یکی از روستاهای طارم سفلی از توابع دهستان چوقور، دانش آموز سوم ابتدایی را تنبیه کرده بود که این فرد خاطی به هیئت بدوی تخلفات آموزش و پرورش قزوین معرفی شده است.

اصغری گفت: رفتار این معلم دور از اخلاق و شان انسانی است و در حوزه تعلیم و تربیت و نظام آموزش و پرورش نباید شاهد این گونه رفتارها باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: رفتار اشتباه این معلم در پی سرپیچی دانش آموز در زمان تحصیل صورت گرفته و این تنبیه موجب حساسیت پوستی دانش آموز و ایجاد کبودی روی دست وی شده است. 

اصغری در ادامه گفت: برای دلجویی از دانش آموز آسیب دیده اقدام کردیم و به صورت شخصی هم در تماس تلفنی از والدین و خود دانش آموز عذرخواهی کردم و یک تیم هم مامور شده تا با عزیمت به محل سکونت این دانش آموز بار دیگر و به صورت رسمی از دانش آموز و خانواده وی عذرخواهی شود.

وی افزود: برای تنبیه معلم خاطی مقر شده در سال تحصیلی جاری و سال‌ های آینده نیز از همکاری با این معلم خودداری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: نظارت بر مدارس مناطق روستایی از سوی ما جدی گرفته شده و توسط تیم های تخصصی این کار به صورت مستمر صورت می گیرد تا این گونه اشتباهات تکرار نشود.

اصغری تصریح کرد: معلمی شغل بسیار پر مسئولیت و حساسی است و ضمن توجه جدی به آموزش های تخصصی باید معلمان سعه صدر و آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا حوصله کافی برای تدریس و تحمل اشتباه و خطای دانش آموز را داشته باشند و بسرعت عصبانی نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اگر جذب همه معلمان از مسیر دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد در دوران تحصیل آموزش های لازم به معلمان داده می شود و افرادی شایسته و توانمند در این عرصه جذب خواهند شد و احتمال خطا و اشتباه نیز به حداقل و صفر می رسد. 

وی اظهارداشت: در مجموعه بزرگ فرهنگیان و معلمان دلسوز و تلاش گر بروز اشتباهات محدود اجتناب ناپذیر است هر چند نباید حتی یک مورد خطا هم صورت گیرد اما از رسانه ها انتظار داریم این عذرخواهی را منعکس کنند و همراه ما باشند و کمک کنند تا این گونه اتفاقات نادر خدمات ارزشمند هزاران معلم در استان را زیر سوال نبرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز