مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

بازنشستگان نگران افزایش حقوق خود نباشند

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۱:۴۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۶۷۷۵
بازنشستگان نگران افزایش حقوق خود نباشند
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال میانگین افزایش ۴۶ درصدی حقوق بازنشستگان را محقق کرده ایم و برای سال آینده نیز با دریافت مطالبات خود ضمن افزایش مناسب حقوق ها خدمات درمانی را هم تسهیل می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی سالاری روز سه شنبه در دیدار با تشکل های بازنشستگان اظهار کرد: تامین اجتماعی برای ۴۶ میلیون نفر از جمعیت کشور وظایفی دارد و از محل وصولی از حق بیمه سهم کارگر و کارفرما به تعهدات عمل می کنیم.

وی گفت:منابع خود افراد در صندوق جمع می شود و ما باید آن را درست هزینه کنیم بویژه به افرادی که به سن بازنشستگی می رسند باید حقوق کافی داده شود.

سالاری تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که با خانواده آنها به ۱۱ میلیون نفر می رسد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم حتی یک روز هم پرداخت حقوق بازشستگان به تاخیر نیفتد زیرا حق نداریم این گروه را نگران کنیم.

image_2021_1_26-12_20_32_456_nvy

سالاری بیان کرد: ۴۶ میلیون نفر در کشور دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارند و امیدواریم تا پایان امسال با حذف دفترچه کاغذی همه افراد با کد ملی بتوانند از خدمات درمانی با سهولت برخوردار شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان یک مطالبه درست است که باید هر سال اضافه شود که در دو نوبت این کار صورت گرفت و میانگین افزایش به ۴۹ درصد رسید.

وی افزود: علت اختلاف افزایش مربوط به شاخص های تعریف شده است و امسال پیش بینی می کنیم کارمندان تا ۱۵ درصد و بازنشستگان لشگری و کشوری تا ۲۵ درصد و کارگران ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند.  

سالاری اظهارداشت: اگر سهم اعتباری کلی پیش بینی شده برای افرایش ها از سوی مجلس از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان و در وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی به ۹۲ هزار  میلیارد تومان برسد قادریم همه افزایش حقوق های باز نشستگان را عملیاتی کنیم.

وی گفت: منابع سازمان تامین اجتماعی یک هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان و مصارف ما ۲ هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان است و این کسری ما را با چالش های جدی روبرو کرده است.

سالاری، آمادگی سازمان را برای تجهیز بیمارستانهای تحت پوشش تامین اجتماعی برای خدمت رسانی بهتر به بیمه شدگان اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز