با حضور مسئولان استانی:

مرکز بازتوانی معتادان بهزیستی قزوین افتتاح شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۸:۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۷۱۱۳
مرکز بازتوانی معتادان بهزیستی قزوین افتتاح شد
همزمان با سراسر کشور و بمناسبت ایام الله پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مرکز جامع درمان اعتیاد استان قزوین با هدف تداوم و استمرار درمان معتادان خود معرف افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهزیستی قزوین با عنوان «مرکز نور امید» عر سه شنبه در مراسمی با حضور علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان، قاسمی دادستان، عیسی قبادی معاون هماهنگی اقتصادی استانداری، علی رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گروسی مدیرکل کار و مسئولان استانی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد. 

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این مراسم اظهارداشت:امروز به طور همزمان  ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان کشور وابسته به سازمان بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: ساختمان این مرکز از سوی اداره کل بهزیستی استان قزوین واگذار شده و تجهیزات آن توسط خیرین تهیه و نصب شده است.

وارثی تصریح کرد: در این مرکز خدمات بازپروری معتادان شامل سم زدایی و مداخلات اجتماعی و روانی، بازتوانی و حرفه آموزی معتادان ارائه می شود که با برون سپاری خدمات، هزینه آن از سوی خیرین تامین خواهد شد. 

 مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: مدت زمان اقامت معتادان در این مرکز حدود یک سال است که چهار ماه آن به صورت بستری و ارایه خدمات سم زدایی و مداخلات اجتماعی و روانی و هشت ماه نیز به صورت خدمات سرپایی و حرفه آموزی است تا این افراد آماده بازگشت به جامعه شوند.

بهزیستی

وی اضافه کرد: بخش زیادی از هزینه نگهداری معتادان در این مرکز از سوی اداره کل بهزیستی به صورت یارانه تامین می شود و برای نگهداری هر بیمار معتاد در این مرکز ماهانه ۱۵ میلیون ریال پرداخت خواهد شد و مقدار کمی نیز توسط بیماران تامین می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: برای راه اندازی این مرکز 600 میلیون تومان تجیهزات خریداری شده و ارزش ملک نیز بالغ بر 3 میلیارد تومان است.

وارثی تصریح کرد: مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر، پس از  گذشت بیش از بیست سال تجربه ارائه خدمات درمانی به بیماران وابسته به مواد با توجه به چند وجهی بودن این بیماری و پیچیدگی موضوع الگویی تحت عنوان "الگوی جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تدوام درمان در سازمان بهزیستی کشور تهیه و تدوین شده است.

وی بیان کرد: در این الگو به طور همزمان علاوه برارائه مداخلات سم زدایی و پرهیز مدار با بهره گیری از اکثر رویکرد های درمان و بازتوانی اعتیاد، به رفع چالش های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی- اجتماعی و توانمند سازی شغلی پرداخته می شود و تمامی این خدمات در قالب طرح درمان به صورت تک دوزی برای هر فرد طی برنامه مدیریت مورد حین درمان و پس از ترخیص ارائه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز