مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای وام بازنشستگان در سال آینده اختصاص می یابد/ ۷۷ ساله ها هم مشمول شدند

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۰۸:۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۲۷۲۲۳
۲۵۰۰ میلیارد تومان برای وام بازنشستگان در سال آینده اختصاص می یابد/ ۷۷ ساله ها هم مشمول شدند
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال آینده 2500 میلیارد تومان برای پرداخت وام 4 درصدی به بازنشستگان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی سالاری در ادامه سفر به قزوین؛ عصر روز سه شنبه ضمن بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی رازی قزوین، یک واحد تولیدقطعات الکترونیک در شهرک صنعتی کاسپین را افتتاح کرد.

این واحد تولیدی و صنعتی با 55 میلیارد تومان اعتبار راه اندازی شده و زمینه اشتغال 40 نفر را فراهم کرده است.

مصطفی سالاری در جمع تشکل بازنشستگان استان قزوین با اعلام خبر خوش افزایش حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنها اظهارداشت: در سازمان تامین اجتماعی امانتدار سرمایه های شما هستیم و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا درآمدهای کسب شده درست و اصولی هزینه شده و تمامی نیازهای درمانی، از کار افتادگی، بیکاری و حقوق بازنشستگان تامین شود.

سالاری 2

وی گفت: بخشی از خدمات ما تابع درآمد سازمان و بخشی تابع نوع مدیریت است و در شرایطی که مردم در شرایط سختی هستند و به همه بویژه افراد کم درآمد فشار زیادی وارد می شود باید تحلیل درستی از وقایع داشته باشیم تا کارها و خدمات زیرسوال نرود.

این مسئول اضافه کرد: مطالبات بحق بازنشستگان پس از 12 سال حل شده و با مناسب سازی و همسان سازی حقوق ها می توان اذعان کرد کارهای انجام شده برای بازنشستگان در این دولت بیسابقه بوده است.

سالاری بیان کرد: در یک نوبت 32 هزار میلیارد تومان از مطالبات داده شد و برای نیمه دوم هم 30 هزار میلیارد تومان دریافت کردیم هرچند میزان مطالبات ما حدود 92 هزار میلیارد تومان بود اما باید قدردان دولت باشیم که در این شرایط به درخواست های سازمان توجه کردند و توانستیم بخش مهمی از نیازها را تامین کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: بدون شک همچنان پیگیر همه مطالبات بازنشستگان هستیم تا سهم خود را از بودجه بگیریم اما امروز که به مطالبات شما پاسخ داده شده باید کمی قدردان باشیم تا حمایت ها ادامه یابد.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم فاصله حقوق شما با بازنشستگان کشوری و لشکری کاهش یافته و به صفر برسد و این که دو سال است رد دیون در بودجه دیده شده برای ما ارزشمند است اما امکان رفع این تفاوت وجود دارد و امیدواریم تا پایان سال افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان هم محقق شود.

کانون 1

کارآمدی دفترچه های بیمه را بیشتر کردیم

سالاری گفت: برای تعیین حقوق و افزایش ها با کانون ها و تشکل هاس صنفی همفکری کرده ایم و نظر نمایندگان شما مورد توجه قرار گرفته و در شرایطی که تا پارسال بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی تا 18 ماه بود امروز این بدهی به روز شده است.

وی اضافه کرد: اگر در گذشته دفترچه های بیمه همه جا پذیرفته نمی شد و دارندگان آن نگرانی داشتند امروز دفترچه ها حکم پول نقد را دارد و در صورت دادن صورت حساب از سوی موسسات طرف قرارداد و بیمارستانها هزینه ها بسرعت پرداخت می شود. 

سالاری اظهارداشت: در نسخه الکترونیک پرداخت های ما به روز شده و هزینه کمک پروتز و اورتزها 10 برابر شده و تا 300 قلم تجهیزات دارویی با قیمت بازار و روز پرداخت می شود.

دفترچه 2

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: در بخش دارو با سه موضوع مواجهیم که بخشی واردات و بخشی ماده موثر وارداتی دارد و بخشی نیز تماما در داخل تولید می شود.

سالاری گفت: بیش از 5 هزار قلم دارو داریم و ارز دولتی برای تامین این اقلام همچنان اختصاص می یابد و تلاش می کنیم در بخش درمان مشکلات به حداقل برسد و بیمه شدگان دغدغه تامین دارو و هزینه ها را نداشته باشند.

وی بیان کرد: دیروز مصوب شد در هر شهرستانی که بیمارستان تامین اجتماعی نداریم، فرانشیز مراجعان به مراکز دولتی صفر و رایگان شود و هزینه تمام وسایل پزشکی و مواد مصرفی که پزشک تجویز کند از سوی سازمان پرداخت می شود. 

سالاری گفت: 50 عنوان بیماری صعب العلاج تحت پوشش است و بیمارانی که تشکیل پرونده دهند همه هزینه ها را تامین و پرداخت می کنیم.

درمان

2500 میلیارد تومان برای وام بازنشستگان اختصاص می یابد

سالاری در ادامه گفت: امسال 2 هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام بازنشستگان اختصاص یافت و در سال آینده این میزان را به 2500 میلیارد تومان افزایش داده ایم تا افراد بیشتری از این تسهیلات با سود 4 درصدی برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: تغییر دیگر این که محدودیت گذشته را برمی داریم و بازنشستگان بالای 77 سال هم می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سالاری بیان کرد:امیدواریم نسخه الکترونیک تا پایان امسال عملیاتی شود که با این طرح 25 درصد در هزینه های دارویی و آزمایشگاهی صرفه جویی می شود.

به سمت قانون الزام می رویم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: خوشبختانه به سمت قانون الزام می رویم و بخش عمده مطالبات کارگران و بازنشستگان را تامین کرده ایم و تلاش شده بازنشستگان با هزینه های غیر مترقبه و اضطراری مواجه نشوند.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در همسان سازی پیشگام بودیم و در بخش درمان هم جدی هستیم و هر جا لازم باشد برای ارتقای خدمات درمانی اقدام می کنیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین دو درمانگاه احداث می کنیم و برای شبانه روزی شدن داروخانه بیمارستان رازی بررسی لازم را انجام خواهیم داد تا بیماران سرپایی هم از این خدمات بهره مند شوند.   

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز