جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

ابتلای جوانان و نوجوانان به کرونا در حال افزایش است

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۴:۲۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۲۷۶۳۷
ابتلای جوانان و نوجوانان به کرونا در حال افزایش است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: نگران افزایش ابتلای حوانان و نوجوانان به ویروس کرونا هستیم و خانواده ها باید مراقبت از فرزدان خود را بیشتر کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در ستاد کرونای استان قزوین که ظهر چهارشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد اظهارداشت: متاسفانه شیب نزولی بیماری در استان چند روزی کند شده که زنگ خطری برای مسئولان است تا برای آن تدبیر کنند. 

وی بیان کرد: البته شاید به دلیل صفر شدن فوتی ها در روزهای گذشته در مجموع شرایط خوبی داریم اما همچنان نیازمند مراقبت های بیشتری هستیم تا حساسیت مردم کم نشود و بیماری را جدی بگیرند.

حبیبی تصریح کرد: بیماریابی باید به صورت فعال در مراکز بهداشتی انجام شود زیرا گاهی شناسایی بموقع افراد مبتلا، رهگیری و هدایت آنها می تواند در پیشگیری بسیار موثر باشد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: ابتلای حوانان و نوجوانان به ویروس کرونا در استان در حال افزایش است و خانواده ها باید مراقبت ها را بیشتر کنند زیرا اگر نظارت و کنترل نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: با قاطعیت و مستمر باید جلوی تجمع و تردد بی مورد را بگیریم تا تلفات و ابتلا کاهش یابد و در این زمینه ممنوع بودن تردد شبانه همچنان باقیست.

کرونا 7

حبیبی اظهارداشت: قرنطینه معکوس مهمترین رویکرد وزارت بهداشت است و از آنجا که حدود ۸ درصد جمعیت ما بالای ۶۰ سال سن دارد و ۸۰ درصد فوتی ها بالای ۷۰ سال هستنداین افراد باید قرنطینه معکوس شوند.

وی گفت: باید از این افراد درخواست کنیم از خانه خارج نشوند، ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا بیماری کنترل شود.

وی گفت: قرنطینه معکوس نیازمند آموزش و اطلاع رسانی است که با کمک رسانه ها می توانیم این بخش را جدی بگیریم تا کنترل بیماری محقق شود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهار داشت: از همکاران دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم برنامه ریزی کنند تا  اگر کسی در منزل قادر به قرنطینه نبود حتما در نقاهتگاه هایی که از سوی دانشگاه و هلال احمر راه اندازی شده نگهداری شوند.

حبیبی اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی آثار ارزشمندی داشته لذا این فعالیت باید با قدرت و قوت ادامه یابد و بدون تردید مهار کرونا نیازمند ادامه طرح شهید سلیمانی است.  

وی تداوم نظارت و بازرسی ها و پر رنگ شدن آن را مهم دانست و یادآورشد: در بویین زهرا، آوج نظارت ها خوب بوده اما در قزوین و تاکستان نگرانی داریم و باید روند کنترل ها تشدید شود.

حبیبی ضمن تشکر از همکاری اصناف و بازاریان با ستاد گفت: رستوران ها و تالارها باید دقت و مراقبت کنند تا دوباره تعطیل نشوند و اگر این صنف به پروتکل ها بی توجه باشند برای حفظ سلامت مردم مجبور به توقف فعالیت آنها خواهیم شد.

کرونا 4

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: شهرهای قزوین و تاکستان زرد و بقیه شهرها آبی است و منع تردد شبانه از ساعت 21 شب تا 4 بامداد همچنان در همه مناطق استان اجرا می شود.

وی گفت: وضعیت دفاتر پیشخوان خوب نیست و پروتکل ها رعایت نمی شود و شاهد جمعیت زیادی در این دفاتر هستیم که باید کنترل و مراقب ها بیشتر شود و در صورت بی توجهی برای این صنف نیز تصمیم گیری خواهد شد.

نظر شما