شعبه صلح و سازش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افتتاح شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۰۸:۲۶:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۷۸۵۹
شعبه صلح و سازش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افتتاح شد
پنجاه و یکمین شعبه طلایه داران صلح و سازش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پنجاه و یکمین شعبه طلایه داران صلح و سازش با حضور حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر صلح و سازش اظهار داشت: در اسلام به صلح و سازش سفارش بسیار زیادی شده است و کسانی که توفیق خداوند شامل حال آنها شده است تا این مسئولیت را بپذیرند باید شکرگزار الطاف الهی باشند چون پاداش اخروی زیادی برای کسانی که بین مومنان صلح و سازش ایجاد می کنند در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: اسلام سفارش کرده است که در وهله اول از کسی که به تو بدی کرد بگذر و خطای او را ببخش؛ البته معنای ایجاد صلح و سازش در شعبات این نیست که فرد حتما باید از حق خود بگذرد مثلا در خصوص پرداخت دیه ممکن است صلح و سازش با فرصت دادن یا تخفیف دادن توسط شاکی محقق شود.

محمدحسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه عنوان داشت: افتتاح شعبه‌ طلایه داران صلح و سازش را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک روز بسیار ارزشمند و مهم در حوزه فرهنگ و هنر استان می‌دانیم و تقارن آن با ایام الله دهه فجر را به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: اقدامات دادگستری استان را در راستای کاهش حجم پرونده‌های قضایی و حل اختلافات میان خود افراد، یک طرح خلاقانه در حوزه‌های قضایی و حقوقی است و البته امیدواریم این سنت حسنه و الهی بتواند به خوبی به سرانجام برسد.

این مقام مسئول اظهار داشت: فرهنگ، هنر و رسانه حوزه بسیار گسترده ای است و افراد مختلفی در این حوزه فعالیت می کنند و امکان به وجود آمدن مشکلات و اختلافاتی نیز میان این افراد وجود دارد که به نظر ما خیلی از این موارد قبل از اینکه به مراجع قضایی برسد قابل حل است.

وی گفت: البته شأن اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نیز این است که بتوانند بسیاری از مسائل را میان خودشان حل و فصل کنند.

اسماعیلی افزود: وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با توجه به اینکه مسئولیت این حوزه را برعهده دارد، به نظر می رسد که می تواند در این زمینه موثر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز