استاندار قزوین:

بی توجهی به اخلاق مداری و ارزشهای دینی مهمترین تهدید نظام است

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۳:۵۹:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۸۰۱۸
بی توجهی به اخلاق مداری و ارزشهای دینی مهمترین تهدید نظام است
استاندار قزوین گفت: بی توجهی به ارزشهای انقلابی و دینی، رعایت نکردن اخلاق در جامعه و تخریب و حذف رقیبان مهمترین تهدید نظام اسلامی است و موجب بی اعتمادی مردم می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای اداری استان قزوین روز پنجشنبه با حضور سحر تاجبخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواشناسی کشور، استاندار، نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: در ایام دهه فجر یاد همه شهدا را زنده نگهداشته و قدردان خانواده معزز شهدا هستیم و باور داریم به برکت خون شهدا امروز عزت و اقتدار داریم.

جمالی پور گفت: مردم با لبیک گفتن به ندای امام، فرزندان خود را فدا کردند تا انقلاب و نظام بماند و امروز رسالت ما صیانت از ارزشهای اسلامی و انقلابی است.

وی بیان کرد: با نگاهی به انقلاب می توان دید که دستاوردهای زیادی از این انقلاب بدست آمده و مردم درسرنوشت خود سهیم شدند و در کشور کارهای بزرگی رقم خورده و ساخت راهها، شبکه ریلی، پلها، سدها و نیروگاهها بخشی از دستاوردهای نظام است که بیانگر اعتماد به نفس و شکل گیری روحیه خودباوری در ملت است.

استاندار قزروین تصریح کرد: در عرصه عمران و آبادانی امروز مستقل هستیم و تکنولوژی صادر می کنیم که این عزت و افتخار هم مدیون انقلاب است.

5546

وی بیان کرد: باید بپذیریم که اقتصاد امروز یک موضوع بین المللی است و همه عناصر در داخل تولید نمی شودالبته باید جنبه های حیاتی آن در داخل حفظ شود اما به تعامل با دنیا نیاز داریم تا توسعه شتاب گیرد.

جمالی پور گفت: امروز دانشمندان جوان ما در کشورهای مختلف طرح های زیادی اجرا می کنند و اتفاقات بزرگی رقم  خورده هرچند می توانست کارهای بهتری صورت گیرد اما به آنچه رخ داده شکرگزاریم.

استاندار قزوین از مدیرانی که در این شرایط سخت همه تلاش خود را در خدمت بکار گرفته اند تشکر کرد و گفت:   هرجا پشت هم بودیم موفق شدیم و امروز هم به وحدت و انسجام نیازمندیم تا کارها شتاب گیرد.

وی افزود: در دفاع مقدس، فقیر و غنی و دارا و ندار و همه مردم کنار ولایت بودند و امروز هم اگر کنار هم باشیم به دستاوردهای خوبی می رسیم.

بی توجهی به ارزشهای دینی و اخلاقی تهدید نظام است  

استاندار قزوین در ادامه با انتقاد از حاکم نبودن ارزشهای اخلاقی در جامعه اظهارداشت: شعار توسعه با هم بودن و اعتماد آفرینی است و در سالگرد انقلاب بد نیست کمی در آرمانهای انقلاب و رفتارهای خود اندیشه کنیم و ببینیم برای حفظ ارزشها چه کرده ایم.

جمالی پور اضافه کرد: آنچه ما را عقب برده و خدمات نظام را زیر سوال می برد و کشور را دچار مشکل می کند بی توجهی به  ارزشها و اخلاق است و اگر این دو عنصر جای خود را پیدا نکند سایر ارزشها هم دیده نمی شود.

وی اظهارداشت: در حوزه اخلاق متاسفانه عقب رفت داشته ایم و اگر در اوایل انقلاب با اصرار از کسی می خواستیم تا مدیر شود و نمی پذیرفت امروز متاسفانه برای رسیدن به یک مسئولیت آبروی هم را می بریم و تهمت می زنیم تا یک پست بگیریم.

استاندار قزوین گفت: خطر بی توجهی به ارزشها و مسائل اخلاقی انقلاب را تهدید می کند و دشمن تلاش می کند عناصر قوام بخش و ارزشی را از ما بگیرد و ما هم به این موضوع کمک می کنیم.

وی اظهارداشت: چون خانواده قوام بخش جامعه بوده مورد هجمه دشمن واقع شده و ما به دلیل قدرت طلبی از آن غفلت کردیم و امروز باید روی مسایل بنیادین تاکید کرده و آنها را احیا کنیم  در غیر این صورت مشکل خواهیم داشت. 

استاندار قزوین افزود: در فضای مجازی چقدر به صورت هم چنگ می زنیم و به دشمن خوراک می دهیم  و این رفتارها نشان می دهد تهدید ما از درون است که برای دشمن فرصت ایجاد می کنیم در حالی که باید به اخلاق بازگردیم چون دین ما دین اخلاق است.

334

جمالی پور یادآورشد: امامان ما برای قدرت جنگ‌ نکردند اما در درون انقلاب همه ما که ادعای ارزشی داریم گاهی با نیت قدرت طلبی ارزشها را زیر پا می گذاریم وهرگاه تریبون داشته باشیم آبروی هم را می بریم، 

وی بیان کرد: در حالی که رهبری بر جذب حداکثری تاکید داشتند کمتر کسی به آن توجه کرده و آنچه منافع ما را تامین می کند از این سخنان برداشت می کنیم و بقیه را کنار می گذاریم و هیچوقت نگاه جامع به بیانات رهبری نداشتیم در حالی که ما متعهد به صیانت از خون شهدا هستیم و نباید دنبال میز و مسئولیت به هر قیمتی باشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز همه دنبال «حذف همدیگر» هستیم و خوراک دشمن درست می کنیم در حالی که امروز نیاز داریم در آستانه دهه فجر که تهدید دشمن زیاد شده در کنار هم باشیم و زیر پای هم را خالی نکنیم.

مردم مهمترین سرمایه و رمز اقتدار کشورند

جمالی پور اضافه کرد: درست است که موشک داربم اما این مردم هستند که به ما اقتدار واقعی می دهند و اگر کاری کنیم که مردم ناراضی شوند هیچ کاری نمی توان کرد و اگر بخواهیم مردم همچنان پشتیبان نظام باشند باید به ارزشهای اخلاقی بازگردیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: دشمن را باید جدی بگیریم اما از آن نترسیم چون امروز هم از نعمت رهبری برخورداریم اما خودمان باید درست رفتار کنیم و به حذف، تهدید و بی اعتماد کردن مردم دامن نزنیم.

مدیران تابع قانون هستند/ دستگاههای نظارتی مشاور مدیران باشند

جمالی پور در ادامه در خصوص رعایت قانون در دستگاهها تاکید کرد و گفت: اساس توسعه کشور، قانون مداری است و مدیران باید تابع قانون باشند اما باید دانست وضعیت اقتصادی کشور بحرانی است و در شرایطی که ۳۰ درصد اعتبارات تخصیص داده می شود مدیران با چالش مواجهند و چون این قانون برای شرایط عادی نوشته شده و امروز جوابگو نیست، دست مدیران را بسته است.

استاندار قزوین

وی بیان کرد: دستگاههای نظارتی باید توجه کنند اگر مدیری به دلیل موانع موجود،  قانون را رعایت نکرده اما به بیت المال و مردم آسیب وارد نشده سخت گیری نکنند و مشورت دهند تا کارها متوقف نشود.

استاندار قزوین تصریح کرد: در استان با تهدیدهای طبیعی مانند سیل، رانش، زلزله و حریق مواجهیم و از فرمانداران و مدیران انتظار داریم با اقدام بموقع و پیشگیری از تهدید برای مواقع بحران آمادگی خود را حفظ کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز