صدیقه ربیعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته زن در استان قزوین برگزار می شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۴:۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۰۲۴۱
۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته زن در استان قزوین برگزار می شود
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: 300 عنوان برنامه به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت هفته زن در استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صدیقه ربیعی در این باره اظهار کرد: ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن در  سال جاری با دهه فجر مقارن شده که در این راستا بیش از  300 عنوان برنامه به مناسبت این ایام توسط حوزه بانوان استانداری قزوین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 42 برنامه شاخص با محوریت بانوان در دهه فجر برگزار می‌شود،افزود: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه مجازی ملی تحت عنوان «زنان سرزمین من» از جمله برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

ربیعی تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات هنری بانوان استان با حضور 400 نفر از هنرمندان گروه های مختلف بصورت مجازی امروز افتتاح می شود.

سایز شده

وی گفت: برگزاری این نمایشگاه، فرصت مغتنمی برای معرفی هنر و صنعت دستی زنان و همچنین بازاریابی برای محصولات آنهاست تا بتوانند تولیدات خود را به نمایش گذاشته و به فروش برسانند.

برگزاری جشنواره «زن و مهارت»در قزوین

وی تصریح کرد: جشنواره زن و مهارت همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و تقارن آن با روز زن در قزوین برگزار می‌شود که در این جشنواره از 42 زن ماهر استان قزوین تجلیل خواهد شد و در آینده نیز تلاش می کنیم تا از ظرفیت این بانوان به عنوان مربی استفاده شود.

ربیعی یادآور شد: 18 بانوی برگزیده و شاخص در قالب طرح « مهر واره» در استان شناسایی شده اند که این افراد در حوزه‌های مختلف از جمله زن ایثار، زن مخترع، زن کارآفرین، زن ورزشکار و زن هنرمند در بخش های مختلف فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: افراد منتخب در مراسمی با عنوان بانوان برتر استان در روز 15 بهمن ماه تجلیل می شوند.

ربیعی از برگزاری اولین لیگ تندرستی در قزوین هم خبر داد و افزود:اجرای طرح محلی ورزشهای تطبیقی محله محور برای معلولان، کودکان و سالمندان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

رونمایی از «تمبر مادرانه» در قزوین

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از رونمایی «تمبر مادرانه» در قزوین هم خبر داد و گفت:همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) برای اولین بار در استان از این تمبر رونمایی می‌شود.

وی یادآورشد: همچنین سلسله وبینار‌های آموزشی در قزوین پیش بینی کرده‌ایم که در ایام دهه فجر از ساعت 18 تا 20 با محور اصلی زن و خانواده برگزار می‌شود که شرکت در آن برای عموم افراد آزاد است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهارداشت: در استان قزوین 28 زن شهیده و جانباز داریم که به منظور گرامی داشت یاد آنها تعداد 28 اصل نهال در بوستان بانوان غرس خواهد شد.

رونمایی از بازنگری سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده در قزوین

ربیعی در ادامه از رونمایی از بازنگری سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده در قزوین خبر داد و گفت: قزوین به عنوان اولین استان این سند را بازنگری کرده و همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) از آن رونمایی خواهد شد.

قامت

وی بیان کرد: طرح سنجش ساختار قامت دختران و زنان روستایی سه سال است بصورت جدی در استان عملیاتی شده و نتایج خوبی داشته که از مربیان انتظار داریم در این عرصه مشارکت کنند.

ربیعی اظهارداشت: برای آشنایی بیشتر بانوان در این عرصه کارگاه آموزشی امروز برای زنان روستایی برگزار می شود تا این افراد در خصوص بهبود و اصلاح ساختار قامتی خود مهارت لازم را کسب کنند. 

شریفیه صاحب بوستان بانوان می‌شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از افتتاح پارک بانوان در شهر شریفیه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال خبر داد.

ربیعی یادآورشد: دیدار با امام جمعه، رونمایی از شعر سکوت و کتاب «ماه و پروین»، برگزاری مسابقات ورزشی، نشست های کتابخوانی، تجلیل از قهرمانان فرا ملی محجبه بانو و کتابخوان و جشنواره مد و لباس از جمله برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه فجر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز